رقابت 110 هزار دانش‌آموز در جشنواره قرآن، عترت و نماز استان یزد

یزد (پانا) - رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی از رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز در این دوره خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 110 هزار دانش‌آموز در جشنواره قرآن، عترت و نماز استان یزد

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان اظهار کرد: این مسابقات در مرحله آموزشگاهی در اوایل سال تحصیلی به مرحله اجرا در آمد و ۱۱۰ هزار نفر از دانش آموزان در رشته‌های مختلف از مدارس در این مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: مرحله استانی این مسابقات که همه ساله در اواخر اسفندماه با حضور دانش آموزان برگزیده مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شد، امسال به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد اما آموزش و پرورش پس از عیدفطر این مسابقات را به صورت غیرحضوری و مجازی آغاز و اکنون در حال برگزاری است.

غفاریان افزود: آثار دانش آموزان از شهرستان‌ها و مناطق به دبیرخانه مسابقات ارسال و جمع بندی نهایی صورت گرفت و در مرحله داوری قرار دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود این مرحله به مرحله دوم نیز کشیده شود لذا در این راستا در هررشته برترین‌ها معرفی و به صورت ویدئو کنفرانس در مرحله فینال شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه برای داوری را ۱۲۰۰ اثر اعلام کرد و گفت: این مسابقات در ۱۴ رشته ویژه پسران و ۱۲ رشته ویژه دختران در حال برگزاریست و پس از معرفی افراد برتر برای حضور در مسابقات کشوری به تهران معرفی می‌شوند.

غفاریان توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی و ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان را از جمله اهداف جشنواره قرآن، عترت و نماز برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار