نماینده اصفهان در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد

امیدبخشیدن به جامعه مهمترین کار در شرایط فعلی است

تمام تلاش مجلس یازدهم بازگرداندن آرامش به جامعه است/ سلامتی مردم وابسته به آرامش است

تهران (پانا) - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش مجلس یازدهم، ایجاد آرامش در جامعه است، تاکید کرد لازمه رسیدن به این آرامش، کمک، همکاری و هم‌افزایی همگان به ویژه قوای سه‌گانه است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
امیدبخشیدن به جامعه مهمترین کار در شرایط فعلی است

زهرا شیخی مبارکه در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت فعلی جامعه و نگرانی‌های سلامت و معیشت در کشورمان و لزوم دقت‌نظر مسوولان در بیانات خود، با بیان اینکه قطعا کلامی که مستند نباشد و بیاناتی که باعث تشویش اذهان شود، بر سلامت مردم اثر تخریبی خواهد داشت، گفت: «حال اگر اینگونه بیانات از سوی مسوولان هم باشد، کار را به مراتب مشکل خواهد کرد.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در حال حاضر نگرانی و تاکید و دغدغه و اولویت ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سلامت مردم است. هر چند که کرونا، مشکلات اقتصادی را هم به دنبال داشته است، اما باید دقت کنیم که ما قبل از کرونا هم، در کشور شاهد مشکلات اقتصادی بوده‌ایم، مشکلات اقتصادی صرفا به خاطر کرونا به وجود نیامده است، اما بیماری کویید ۱۹ بر همین مشکلات اقتصادی تاثیر گذاشته است.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «بنابراین وضعیت اقتصادی کشور، اولویت اول مجلس یازدهم قرار گرفته است. اکنون شاهد قیمت‌های غیرمتعارف ارز، مسکن و ... هستیم، مسائلی که کاملا بر روی معیشت مردم تاثیر گذاشته است. همه نمایندگان از ابتدای شروع به کار خود به این امور مهم پرداخته‌اند و دغدغه اصلی بوده تا این وضعیت اصلاح شده و شاهد آرامش در جامعه باشیم.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت اصلی مردم وابسته به این آرامش است، اظهار داشت: «وقتی ادعای این را داریم که سلامت مرتبط با شش اصل زندگی از جمله خواب سالم، تغذیه سالم، نداشتن استرس و ... است، همه این‌ها از آرامشی در جامعه تبعیت می‌کند که مردم در کنار آن دغدغه‌ای نداشته باشند. ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد برای اینکه این آرامش به جامعه برگردد.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازمه رسیدن به این آرامش، کمک همگان از جمله قوای سه‌گانه و همراهی و هم افزایی آن‌هاست، تاکید کرد: «نمایندگان هم جزو همین مردم هستند و در میان آن‌ها زندگی می‌کنند و مشکلات را از نزدیک درک می‌کنند. کمیسسون‌های مجلس یازدهم به تازگی شکل گرفته است و بنابراین تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار خواهیم گرفت.»

زهرا شیخی مبارکه با بیان اینکه هر مسوولی باید قبل از هر کاری و هر حرفی، همیشه خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببیند و همیشه سالم زندگی کند، اضافه کرد: «برای انقلابی که حاصل شده است، هزاران شهید، خون داده‌اند و نباید این‌ها از بین برود. اکنون هم هر روز در مرزهای این کشور، مردمانی برای حفاظت از این مرز و بوم شهید می‌شوند، امروز هم شاهدیم که شهدای سلامت با جانفشانی و فداکاری تمام از دنیا می‌روند؛ برای این فداکاری‌ها اگر وجدان بیدار وجود داشته باشد، خیلی تلاش خواهد کرد اولا خود را در مظان اتهام قرار ندهد و پاک زندگی کند و هم اینکه اگر کسی خواست خطایی بکند، با او برخورد کند. اگر اسامی افرادی را به گوش‌مان می‌رسد که سوءاستفاده می‌کنند، در کنار آن افراد زیادی را هم داریم، مسولانی که سالم زندگی می‌کنند. همه مسوولان خطاکار نیستند. ولی مراقبت‌ها باید همیشه وجود داشته باشید.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به اولویت‌های این کمیسیون اشاره کرد و گفت: «با توجه به شرایط موجود و نگرانی‌ها درباره بیماری کوبید ۱۹، اکنون مهم‌ترین کار، امیدبخشیدن و امیدوارکردن مردم است. هرچقدر اطلاعات مردم بیشتر باشد، به راحتی می‌توانید تصمیم‌گیری و در مقابل این بیماری از خود مراقبت کنند. تاکید ما این است این اطلاعات همچنان به درستی و بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد تا شاهد سلامتی کامل در جامعه باشیم. در کنار پرداختن به موضوع کرونا، قطعا برنامه‌های دقیقی کمیسیون خواهد داشت که به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار