در مراسم نکوداشت گیتی نژاد، خیر مدرسه ساز؛

واعظ مهدوی: بیش از ۱۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان از سوی زهرا گیتی نژاد احداث شده است

تهران (پانا) - رئیس انجمن هاسب (همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان) به بیان مجموعه کارهای انجام شده از سوی خیر مدرسه ساز، زهرا گیتی نژاد، پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
واعظ مهدوی: بیش از ۱۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان از سوی زهرا گیتی نژاد احداث شده است

محمدرضا واعظ مهدوی در مراسم رونمایی از کتاب زهرا گیتی نژاد خیر مدرسه‌ساز و تجلیل از اقدامات ارزنده او که امروز عصر، 4 تیرماه 99 در هتل پارسیان آزادی برگزار شد گفت: زهرا گیتی نژاد به استان سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای داشته است و می‌توان از مجموعه خدمات او احداث بیش از ۱۰۰ مدرسه نام برد.

وی ادامه داد: حضور وی و وجود موسسه مهر گیتی در سیستان و بلوچستان آثار مثبتی را به جای گذاشته است. در گذشته بودجه‌های آموزشی مناطق این استان زیرنظر من بود که می‌توان گفت سرانه آموزشی در این استان کمتر از نصف میانگین کشوری است.

واعظ مهدوی گفت: مجموعه افراد بازمانده از تحصیل این استان ۱۴۰ هزار نفر است که دغدغه‌های ما را ایجاد ‌کرد تا سالی ۳۰ میلیارد در این استان تزریق کنیم اما امروزه جای شکر دارد که با همت خیرین در سال گذشته ۴۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان نوسازی نقد شد و امسال ۱۷۰ میلیارد تومان ردیف طرح احداث مدرسه ویژه استان و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران عقب افتادگی استان از طرف سازمان نوسازی اختصاص یافته است.

رئیس انجمن هاسب (همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان) با بیان اینکه ساخت ۲۰۰ مدرسه در این استان از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز است گفت: حدود ۵۰ درصد این کار پیش رفته است. این موارد گام‌های بزرگی است اما عمق نیاز بیشتر از این موارد است. این گام‌ها ۲۰ درصد کمبودهای استان را پوشش داده است و این نشان می‌دهد برای رسیدن به میانگین کشوری گام‌های بلندی پیش رو است.

در این مراسم از کتاب خیر مدرسه ساز زهرا گیتی نژاد با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار