پروژه پل تا پل شهر ساری؛ اتصال شرق و غرب رود تجن

ساری (پانا) - پروژه پل شهید رنجبر تا پل شهید نوری شهرستان ساری که در مرحله اجراست و قرار است تا 22 بهمن به پایان برسد، شرق و غرب رود تجن در این شهر را به هم متصل می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پروژه پل تا پل شهر ساری؛ اتصال شرق و غرب رود تجن

صبح امروز خبرنگاران استان از پروژه پل تا پل در شهرستان ساری که سازمان عمران شهرداری در حال ساخت آن است، بازدید کردند.

این پروژه که از پل کابلی شهید رنجبر آغاز و به پل شهید نوری وصل می‌شود، ضلع غربی رود تجن را به ضلع شرقی آن متصل می‌کند.

لطف الله کریمی معاون فنی عمرانی شهرداری ساری در این بازدید به خبرنگاران گفت: این پروژه بعد از ده سال توقف، با پیگیری شهردار از دی سال گذشته به صورت جدی با استفاده از امکانات داخلی شهرداری مجددا شروع شده است.

به گفته او طول این پروژه ۲هزار و ۶۰۰ متر و عرض آن ۲۶.۵ متر با دو باند رفت و برگشت ۱۰ متری و ۲.۵ متر فضای سبز میانه و ۲ متر مسیر تندرو و ۲.۵ متر پیاده‌رو است.

کریمی با اشاره به هزینه برآورد اولیه ۲۵ میلیارد تومانی، اعلام کرد که با هزینه‌های بالاسری پیمانکار و هزینه اجرایی و تملکات و آزادسازی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

موضوع اصلی در اجرای این پروژه تحرکات و تاسیسات زیربنایی راه مانند آب و برق و گاز بوده که کریمی اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد تحرکات انجام و آزادسازی شد: ۷۲ میلیارد تومان برای آزادسازی تحرکات در فاز دوم هزینه شد در حالی که ۵۲ میلیارد تومان نیز در فاز نخست هزینه شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری از کمبود ۱۰۰ میلیارد تومانی منبع اعتباری خبر داد و گفت که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مرتضی بربسته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری ساری نیز علت توقف ده ساله پروژه را عدم نقدینگی در شهرداری و عدم توجه متولیان برشمرد و تاکید کرد که اکنون با اهتمام شهرداری و شورای شهر برای صرفه‌جویی ریالی در اختیار سازمان عمران شهرداری قرار گرفت.

او از اجرای پروژه در دو فاز سخن گفت که فاز اول تا ۱۳ هزار متر از آن خواهد بود و تاکنون ۲۰ هزار مترمربع برای آن خاکبرداری شده و تملک سه پلاک باقی مانده است. همچنین فاز دوم نیز از ۱۳۰۰ متر تا ۲۶۰۰ متر خواهد بود که تملک پلاک‌هایش که مربوط به قسمت مهاجرنشین است و اکثر آن‌ها سند ثبتی ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار