باحضور معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور انجام شد:

افتتاح اولین الگویی پیش ساخته پرورش متراکم ماهی در سیستان و بلوچستان

زاهدا (پانا) - با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نخستین الگوی پیش ساخته پرورش متراکم ماهی در قالب طرح اشتغال مددجوی کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین الگویی پیش ساخته پرورش متراکم ماهی در سیستان و بلوچستان

سید مهدی عبادی در حاشیه افتتاح این طرح در شهرستان زهک که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: این طرح براساس تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد امام (ره) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شده که در قالب آن ۴ کار پایلوت انجام خواهد شد که هر طرح ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

او افزود: ۵۵ میلیون تومان از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت بلاعوض و مابقی به صورت وام به مددجو پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پرورش ماهی در استخر به صورت متراکم مزیت های مختلفی دارد به صورتی که بخش عمده ای از آب های موجود در استخر استفاده های دیگر نیز می توانند انجام دهند.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان زهک گفت: شهرستان زهک ۶۰ کیلومتر با مرز افغانستان فاصله داریم و مسیر ورود آب به سیستان است.

او در پایان تصریح کرد: انواع محصولات شیلاتی،و کشاورزی در این شهرستان تولید می شود به طوری که عمده‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان شامل هندوانه، خربزه، گندم، جو، گوجه، خیار و انگور یاقوتی است.

شایان ذکر است: طرح الگوی پیش ساخته پرورش متراکم ماهی در قالب طرح اشتغال مددجوی کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کمیته امداد افتتاح و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار