برگزاری اولین جلسه کارگروه مالی و پرورشی مدیران منتخب استانی در اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا)- با حضور مدیرکل، معاون تربیت‌بدنی و سلامت،معاون پشتیبانی و مالی،معاون پرورشی و فرهنگی و مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، اولین جلسه کارگروه مالی و پرورشی مدیران منتخب استانی در سالن شماره 2 اداره‌کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه کارگروه مالی و پرورشی مدیران منتخب استانی در اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران

در ابتدای جلسه آمنه مغیثی مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین در جلسه از زحمات کلیه همکاران استان که در ایام تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا، در امر آموزش به صورت مجازی تلاش بسیاری کردند؛ قدردانی کرد و گفت: علاوه بر تبدیل شبکه‌های اجتماعی به آموزشی و راه‌اندازی شبکه شاد، آشتی بین مدرسه و خانواده از مهمترین دستاوردهای این ایام بود که با محول شدن برخی از وظایف معلمان به اولیا، زحمات و تلاش‌های معلمان بیش از گذشته بر همگان آشکار شد.

او با تاکید بر اهمیت نگاه مثبت مدیرکل به کم کردن فاصله صف و ستاد در آموزش و پرورش و مشارکت مدیران مدارس در تصمیمات استانی، ادامه داد: در این کارگروه که در واقع نوعی شورای مشورتی است بر آن هستیم تا برای مشکلات مالی و پرورشی راه حلی یافته و گام مثبتی برداریم، زیرا شناسایی و مطرح کردن مشکلات بدون پیدا کردن راهکار تاثیرگذار نخواهد بود.

مشاور اجرایی مدیرکل از مشارکت‌جویی به‌عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات یاد کرد و گفت: با تکریم نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت همکاران، همچنین نقش مهم تشکل‌های دانش‌آموزی و پتانسیل بچه‌ها و برنامه‌ریزی برای مشارکت اولیا در امور مدارس می‌توان علاوه بر ایجاد انگیزه در این سه گروه بسیاری از مشکلات را نیز رفع کرد.

مغیثی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف نسبت به شیوه مدیریت مدارس گفت: عده‌ای ریشه سیاری از مشکلات و راه حل آنها را در منابع مالی، فیزیکی و بودجه دانسته و توجه‌شان بر ورودی سیستم است در مقابل عده‌ای دیگر با توجه به نقش ورودی‌ها به فرایند سیستم توجه بیشتری دارند.

او با اشاره به اهمیت حوزه پرورشی در امر تربیت گفت: تربیت به معنای هویت و شخصیت است و دو بعد بدنی و معنوی دارد که با ورزش و ایجاد نشاط بعد بدنی و با آموزش‌های فرهنگی و مذهبی به بعد معنوی آن پرداخت.

در ادامه جلسه، مدیران منتخب استانی به بیان دیدگاه‌های خود و مشکلات موجود در این زمینه‌ها پرداختند.

رئوس مطالب مطرح شده از سوی مدیران:

کمبود نیروی انسانی اعم از معاون، معلم، مشاور، مربی ورزش ، مربی بهداشت و نیروی خدماتی

مشکلات مربوط به جذب مشارکت اولیا و خیرین در امور مدارس

مشکلات مربوط به بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

بیمه نیروهای حق‌التدریس در دوران تعطیلات کرونا

فشارهای موجود برمدارس برای اجرای طرح‌های ملی و منطقه‌ای بدون تخصیص بودجه

مشکلات و موانع مربوط به راه‌های درآمدزایی مدارس

پیش دبستانی و امکان درآمدزایی برای مدارس

ثبت نام کتاب و لباس فرم مدارس و کسب درآمد برای مدرسه

افزایش میزان تنخواه مدارس

مشکلات مربوط به فروش ضایعات مدارس

موانع برگزاری کلاس در مدارس در ساعات غیرآموزشی

مشکلات مربوط به لغو اردوهای برون استانی در دوران تعطیلات کرونا

مشکلات مربوط به اردوی راهیان نور

مستندسازی در امور پرورشی

توجه کافی به امر سلامت و تربیت بدنی و کمبود معلم ورزش در مدارس ابتدایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار