صادرات برق ایران به افغانستان افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - وزیر نیرو می‌گوید در حال حاضر میزان صادرات برق به افغانستان کم است اما یکی از پروژه‌های وزارت نیرو سرمایه گذاری برای احداث یک خط ۲۲۰ کیلوولت جدید است که طبیعتا با احداث این خط ظرفیت صادرات به افغانستان افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
صادرات برق ایران به افغانستان افزایش می‌یابد

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو امروز در حاشیه نشست با حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش صادرات برق به کشور افغانستان گفت: صادرات برق به افغانستان و سایر کشورهای همسایه یکی از اجزای طرح جامع همکاری‌های اقتصادی است لذا آن چه بنا داریم این است که سهم خودمان را در توسعه صنعت برق کشور همسایه و برادرمان افغانستان ایفا کنیم.

اردکانیان با بیان این که ۲۰ پروژه‌ برقی برای کشور افغانستان تعریف شده است تصریح کرد: این پروژه‌های ۲۰ گانه بعد از سفر سال گذشته من به کشور افغانستان طراحی شد که شامل ایجاد ظرفیت تعمیر برای توربین‌های آسیب دیده در افغانستان، ایجاد ظرفیت تعمیر برای هزاران ترانس آسیب دیده در افغانستان و همچنین شامل کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع افغانستان و ایجاد ظرفیت‌های تخصصی آموزش نیروی انسانی می‌شود.

وی افزود: طبیعتا تا زمانی که این کشور نیاز داشته باشد و امکان آن نیز برای ما فراهم باشد صادرات برق خواهیم داشت و اکنون به دنبال ایجاد راهکارهای برای توسعه صادرات به این کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار