تاسیس مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده شهرستان مانه و سملقان

مانه وسملقان (پانا) - بهمن صفرپور مدیر آموزش وپرورش شهرستان مانه و سملقان، در دیدار با درخشانی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان از تاسیس مراکز جدید راهنمایی و مشاوره خانواده در مانه وسملقان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده شهرستان مانه و سملقان

بهمن صفرپور درخصوص افتتاح این مرکز گفت: مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در دو شیفت جداگانه فعالیت خواهد کرد، فضای فیزیکی مستقل دارد، آموزش خانواده صحیح و دین محور باشد تا آنجایی که مراجعه کنندگان از آسیب های اجتمایی در امان باشند، خانواده به تیم کاری متشکل از (مدیر رسمی مرکز، مربیان مشاوره خانواده مجرب مرکز) اعتماد داشته باشد.

صفرپور در ادامه تاکید کرد: این مرکز بصورت خودگردان مدیریت خواهد شد.

مدیر آموزش وپرورش مانه وسملقان اظهار کرد: اهداف مراکز راهنمایی ومشاوره خانواده باید
۱. کمک به تعادل واستحکام خانواده به منظور مشارکت بهینه در تعلیم و تربیت فرزندان باشد.
۲. ارتقاء سطح بینش و معلومات خانواده ها جهت پیشگیری از بروز اختلالات و مشکلات خانوادگی، تحصیلی و تربیتی فرزندان را در پی داشته باشد.
۳.کمک به حل مسائل و مشکلات خانوادگی، تحصیلی و تربیتی فرزندان از طریق ارائه خدمات مشاوره ای کند.
۴.ارائه خدمات مکمل از قبیل مشاوره مذهبی، روان درمانی، روان سنجی، مددکاری اجتماعی یا ارجاع خانواده ها و مراجعان به افراد ذی صلاح و مراکز تخصصی انجام گیرد.

درخشانی در ادامه در مورد کارگروه ماده ۱۸ و گزارشات اقدامات این کارگروه توضیحاتی ارائه داد و از فضای فیزیکی معرفی شده تحت عنوان مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در محل ساختمان دارالقرآن شهرستان بازدید کرد.

امید است این مرکز راهگشایی در مورد مسائل خانواده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار