ساختار جدید سازمان پژوهش نهایی می‌شود

تهران (پانا) - ساختار جدید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پس از جلسات کارشناسی، گفت‌وگوها و اخذ نظرات صاحب‌نظران به تأیید رسیده و برای تصویب نهایی به هیات امنا ارجاع شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ساختار جدید سازمان پژوهش نهایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست کمیسیون دائمی هیئت امنای این سازمان درخصوص بازآرایی ساختاری و اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته، اظهار کرد: شکل دیگری از ساختار تشکیلاتی را مدنظر داریم. در اهمیت این ساختار جدید باید بگویم که وزیر در مراسم معارفه بنده و همچنین دیگر جلسات بارها تأکید کرده که به سرعت باید در مورد ساختار به جمع‌بندی برسید و این کار به ثبات و اتقان برسد.

وی افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید در ساختار به ثبات برسد و اگر این اقدام صورت نگیرد، ثبات و اتقان کارها اتفاق نخواهد افتاد.

ملکی در خصوص برخی تغییرات در ساختار جدید سازمان ادامه داد: محور قرار دادن دوره‌های تحصیلی، یکی از نظرات غالب جلسات قبل بود که در ساختار جدید نیز مورد تأکید قرار گرفت. مطابق قانون سازمان و تأکید آقای وزیر در خصوص آموزش نیروی انسانی و با در نظر گرفتن اینکه در ساختار قبلی جایی برای این امر وجود نداشت؛ در ساختار جدید مرکز آموزش نیروی انسانی دیده شده است.

وی گفت: بحث پژوهش در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مبهم است، بر همین اساس مطرح شد دفتری به نام مطالعات راهبردی و امور بین الملل دیده شود که می تواند تکمیل کننده رسالت یکپارچه ما باشد؛ البته فعالیت‌های بین‌المللی نیز برای سازمان برای ما اهمیت دارد.

ملکی ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات اهمیت زیادی دارد. امروزه بدون اطلاعات و ارتباطات قادر به حیات حرفه‌ای و پویا نخواهیم بود. وجود محلی برای این موضوع مهم بود لذا دفتری به این منظور اضافه شده که کلیه آموزش‌های مجازی و فناوری اطلاعات و ... در این مکان ساماندهی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: نظارت و ارزشیابی یکی از کارهای اصلی سازمان است به همین منظور تأسیس دفتر نظارت و ارزشیابی پیشنهاد شده که ارزشیابی برنامه‌های درسی و باقی ارزشیابی‌ها از طریق این دفتر صورت پذیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: نکته مهم این بود که پژوهشگاه را در این ساختار رها نکنیم چرا که پژوهشگاه وابسته به سازمان پژوهش است. ما هم راضی نیستیم که پژوهشگاه از سازمان جدا شود.

ملکی سه بخش اصلی ساختار جدید سازمان را به شرح زیر معرفی کرد:

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش که کارهای مربوط به امور پژوهشی را انجام می‌دهد

معاونت برنامه‌ریزی، طراحی و تولید بسته‌های یادگیری است که مأموریت اصلی سازمان در این معاونت محقق می‌شود

معاونت توسعه منابع و پشتیبانی که جایگاهش مشخص است

این پیشنهادات محصول چندین جلسه است که در یک جمع اهل نظر بحث شده و مورد موافقت قرار گرفته بود.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی وزارت متبوع در این جلسه تأکید کرد که ضرورت دارد موضوع تشکیلات هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در جلسات مختلف، مسئولان سازمان پژوهش دغدغه‌های اعضا را شنیدند که برآیند چطور تعریف شود که کار اصلی سازمان به درستی و سهولت انجام پذیرد. با توجه به تغییر چارت در وزارتخانه با قطعیت می‌گویم که در چنین مواقعی نمی‌توان به یک ساختار با نظر موافق همه افراد رسید. هنر مدیریتی نقش مهمی در ساختارهای جدید و پویایی سازمان‌ها دارد.

در این جلسه هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و نهایتاً ساختار پیشنهادی با اصلاحاتی به تأیید رسید.

در این نشست علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی، محمود امانی تهرانی مشاور سازمان نیز حضور داشته به بیان نظرات و تبادل اندیشه‌ها پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار