کشف راز سکته مغزی کرونایی ها

کرج (پانا) - یک جراح مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت ویروس کرونا می تواند از طریق آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین وارد بافت عصبی و باعث سکته‌ مغزی شود.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کشف راز سکته مغزی کرونایی ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد توانگر، جراح مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر اعصاب و روان و با اشاره به مشاهده علائم سکته مغزی در بیماران فوت شده مبتلا به کرونا، گفت: طبق مطالعات انجام شده، ویروس کرونا می تواند از طریق آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین وارد بافت عصبی شود و برای بیماران کرونایی به خصوص افراد مسن، مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و دارای سابقه بیماری‌های قلبی-عروقی، خطر سکته مغزی را در پی داشته باشد.

وی افزود: کووید ۱۹ به دلیل جهش‌هایی که داشته، علائم متفاوتی را در افراد مختلف از خود بروز داده است؛ هرچند در بیماران کرونایی شیوع تظاهرات عصبی کمتر از عوارض تنفسی است، اما تظاهرات عصبی از جمله سکته مغزی در سیر بیماری یا به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا می تواند بروز کند.

توانگر گفت: اگر دشواری در تکلم و یا بی حسی در صورت، دست یا پا و یا بروز مشکلات ناگهانی را در دید خود تجربه می کنید باید فوری به پزشک مراجعه کنید.

آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین، آنزیمی است که به سطح بیرونی(غشاء خارجی) سلول‌های ریه‌ها، رگ‌های خونی، قلب، کلیه‌ها و روده متصل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار