سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس به پانا خبر داد:

لایحه جامع خاک در نوبت طرح در صحن علنی مجلس/صحت فروش خاک ایران هنوز تایید نشده است

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اعلام اینکه صحت فروش خاک ایران هنوز تایید نشده است، اظهار کرد: لایحه جامع خاک در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

عباس پاپی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، گفت: بررسی لایحه خاک در کمیسیون کشاورزی به اتمام رسیده و در حال حاضر در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخصوص زمان بررسی لایحه جامع خاک نیز گفت: در بررسی این موضوع، لایحه جامع خاک و طرح جامع منابع طبیعی با یکدیگر ادغام شد اما با توجه به اینکه بررسی این لایحه به دلیل باز پس گیری لایحه جامع خاک توسط دولت از مجلس به‌ منظور تغییرات اساسی ایجاد شده به تأخیر افتاد که پس از آن باز به مجلس به دلایلی به تعویق افتاد اما بعید می دانم که تا دو ماه آینده فرصت بررسی در صحن به این لایحه برسد.

نماینده دزفول مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدا پیشنهاد كردیم این مصوبه به صورت مستقل ارائه شود چرا که به خوبی جمع بندی شده بود اما با طرح جامع منابع طبیعی ادغام شد، اما به هر حال ضرورت دارد که هر چه زودتر این مصوبه در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا فروش خاک ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس صحت دارد یا خیر، به پانا گفت: خاک به عنوان منبعی حیاتی، میراث مشترک و ثروت ملی، بستر اصلی تولیدات كشاورزی و مواد غذایی محسوب می شود و به همین دلیل حفاظت از آن در اولویت قرار دارد. البته ما مطالبی را در این راستا به نمایندگان گفتیم اما منتهی کسی این موضوع را رد و یا تایید نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار