در گفت وگوی پانا با کارشناس مسائل اقتصادی:‌

سعادتمند:‌ عطش بازار مسکن برای افزایش قیمت فروکش نمی‌کند

مسعود سعادتمند: ساخت مسکن در کلان شهری مانند تهران به جای ۲۰۰ هزار واحد به کمتر از ۴۰ هزار واحد رسیده است

تهران ( پانا) - کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید کسری و کمبود ساخت مسکن موجب شده است تا عطش بازار مسکن برای افزایش قیمت فروکش نکند. کمبود فایل در بازار مسکن اکنون یکی از مشکلات این بازار است و تا زمانی که عرضه بهبود پیدا نکند وضع قیمت‌ها هم کاهشی یا در شرایط تثبیت نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سعادتمند:‌ عطش بازار مسکن برای افزایش قیمت فروکش نمی‌کند

مسعود سعادتمند، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا درباره مباحثی که در مورد مالیات از خانه‌های خالی و کنترل نرخ اجاره در بازار مطرح است، عنوان کرد: « دولت هرچه میزان مالیات را افزایش دهد این مالیات در قالب افزایش نرخ اجاره دوباره به مستاجران تحمیل می‌شود. در قانون مالکیت رسمی وجود دارد و دولت نمی‌تواند در آن مداخله‌ای کند.»

اثرات کمبود تولید مسکن اکنون در بازار به خوبی قابل مشاهده است

وی افزود:‌ « در دوران وزارت آقای آخوندی او تنها منتقد بازار مسکن بود و برنامه‌ای برای تولید نداشت که اثرات آن اکنون در بازار مسکن دیده می‌شود. عرضه در بازار مسکن به ویژه در شهرهای بزرگ کاهش یافته است. ساخت مسکن در کلان شهری مانند تهران به جای 200 هزار واحد به کمتر از 40 هزار واحد رسیده است. کسری ساخت موجب شده است تا عطش بازار مسکن برای افزایش قیمت فروکش نکند.»

سعادتمند اظهار کرد:‌ « کمبود فایل در بازار مسکن اکنون یکی از مشکلات این بازار است و تا زمانی که عرضه بهبود پیدا نکند وضعیت قیمت‌ها هم کاهشی یا در شرایط تثبیت نخواهد بود.»

وی عنوان کرد:‌ « مسکن را نمی‌توان با دستورهای یکباره کنترل کرد و این بخش مهم از اقتصاد نیازمند برنامه‌ریزی‌های دراز و میان مدت است تا بتواند در شرایط تثبیت یا کاهشی قرار گیرد.»

کارشناس بازار مسکن اظهار کرد:‌ « تراکم و شهرفروشی کاهش یافته که بر عرضه مسکن تاثیر داشته است و به نظر نمی‌رسد که قیمت‌ها در بازار کنونی روندی کاهشی داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار