در گفت‌وگو با پانا

استکی: حقوقی که به بوکسورها می‌دهند کفاف هزینه تغذیه را هم نمی‌دهد؛ امیدوارم تمام بودجه سمت فوتبال نرود

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی بوکس با گلایه از وضعیت مالی ملی‌پوشان این رشته، خواهان رسیدگی بیشتر به وضعیت مالی شاگردانش شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
استکی: حقوقی که به بوکسورها می‌دهند کفاف هزینه تغذیه را هم نمی‌دهد؛ امیدوارم تمام بودجه سمت فوتبال نرود

علیرضا استکی در گفت‌وگو با پانا درباره بازگشت برخی بوکسورهای قدیمی تیم ملی به تمرینات برای حضور در مسابقات گزینشی تیم ملی بوکس گفت: « از بچه‌های قدیمی که سال‌ها شاگرد خود من بوده‌اند مثل جاسم دلاوری، فروتن گل‌آرا، سجاد مهرانی و احسان روزبهانی هنوز از مدعیان بوکس کردن هستند و توانایی‌اش را دارند. من این اجازه را به آنها دادم، با فدراسیون هم صحبت کردم و موافقت آقای ثوری را گرفته‌ام تا ان شاءالله در قهرمانی کشور شرکت کنند. »

وی ادامه داد: « احسان یک‌سال با ما بوده و در سه مسابقه هم با ما شرکت کرده است و تقریبا دوستان به توانایی‌هایش واقف شده‌اند و بعد از سال‌ها دیده‌اند که توانایی‌اش را دارد. من خیلی به فروتن گل‌آرا ، سجاد مهرانی، جاسم دلاوری و احسان روزبهانی علاقه‌مندم. ولی خودشان بهتر می‌دانند حداقل چهار‌سال است که از مسابقه به دورهستند و باید بیایند درشرایط مسابقه و اردویی قرار بگیرند و انتخاب شوند. من با کمال میل از حضور آنها استقبال می‌کنم.»

سرمربی تیم ملی بوکس در ادامه به کنترل کردن دوپینگ ورزشکاران اشاره کرده و توضیح داد: « با کمیته ملی مبارزه با دوپینگ صحبت داشتم. از دبیر فدراسیون هم تقاضا کردم که بر سر مسابقات و لیگ ما یک یا دو مامور کنترل دوپینگ بفرستند، تا از آنهایی که مشکوک هستند آزمایش دوپینگ بگیرند. چون علاوه بر اینکه اکثراً از دوپینگ در همه ورزش‌ها استفاده می‌کنند، این اقدام بسیار ناجوانمردانه است. به این شکل کسانی که سالم ورزش می‌کنند لطمه می‌خورند اما وقتی مامور حاضر باشد قطعا این کار را نمی‌کنند. به امید خدا با این حرکت روح سلامت ورزش در کالبد ورزش دمیده شود تا ورزشکاران مبارزه‌ای سالم داشته باشند.»

استکی در پاسخ به این سوال که یکی از بوکسورهای حرفه‌ای ما مسافرکشی می‌کند آیا برای گذران زندگی ورزشکاران بوکس فکری نشده است؟ گفت: « به ‌غیر از جایزه‌های خوبی که دریافت کرده‌اند، حقوق ماهیانه‌ای از طرف کمیته ملی المپیک برایشان در نظر گرفته شده است و به آنها پرداخت می‌شود. البته بخشی از آن پرداخت شده و بخش دیگر را هم به زودی می‌پردازند. مسلماً ورزشکار هم زندگی دارد و این مبلغ برای حداقل هزینه‌های تغذیه‌ای یک قهرمان برای روی فرم ماندن، آن‌هم با وجود تورم موجود کافی نیست.»

وی در پایان به تقسیم بندی بودجه به تمامی رشته‌های ورزشی اشاره داشت و گفت : « اگر الآن ده میلیون می‌گیرند و قبلا یک میلیون دریافتی داشته‌اند، ده میلیون الان با یک میلیون آن موقع برابری می‌کند. این تورم باعث شده که بچه‌ها اذیت شوند. امیدوارم بودجه‌هایی که به ورزش اختصاص داده می‌شود، فقط به سمت فوتبال نرود و از ورزشهای دیگر غافل نشویم و حمایت کنیم. بودجه در بخش‌های غیر فوتبال هم تقسیم شود تا قهرمانان و مدال‌آوران رشته های دیگر هم بتوانند امرار معاش کنند و خوب زندگی کنند. من نمی‌گویم مثل فوتبالیستها مازراتی، پورش ویا بنز سوار شوند ولی حداقل یک 207 را بچه‌ها بتوانند سوار شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار