صدای پای بحران در اردوگاه آبی؛ شمشیر استقلالی‌ها از رو بسته شد

تهران (پانا) - درست در روزهایی که استقلال باید به آمادگی لازم برای از سرگیری لیگ برتر رسیده باشد، زنگ خط بحران داخلی برای این تیم به صدا در آمده و به نظر می‌رسد مهم‌ترین آزمون ابتدایی برای احمد سعادتمند از راه رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صدای پای بحران در اردوگاه آبی؛ شمشیر استقلالی‌ها از رو بسته شد

اصرار فولاد خوزستان به تعویق بازی هفته هفدهم لیگ برتر به علت حضور برخی از بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی فوتبال امید و نهایتا تعویق این بازی از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران، باعث شده تا فولاد و استقلال در عجیب‌ترین برهه تاریخی فوتبال جهان، فرصتی کمتر از سایر رقبا برای آماده‌سازی داشته باشند. به عبارت ساده‌تر، در حالی که قرار است لیگ برتر از 8 تیر از سر گرفته شود، فولاد و استقلال باید 4 تیر دیدار معوقه خود را انجام دهند.

چرا دیدار با فولاد برای استقلال 6 امتیازی است؟

در جدول لیگ برتر، استقلال و فولاد تنها تیم‌هایی هستند که عدد 20 مقابل تعداد بازی‌های آنها نوشته شده و آنها یک بازی کمتر از سایر تیم‌های لیگ برتر دارند. برای دانستن اینکه چرا کسب 3 امتیاز این بازی برای استقلالی‌ها از نان شب واجب‌تر است باید گفت که اگر استقلال با برد از اهواز خارج شود، 39 امتیازی شده و به رده دوم صعود می‌کند تا هم بالای سر سپاهان و تراکتور باشد و هم اقتدار 10 امتیازی پرسپولیس را شکسته و با 8 امتیاز اختلاف پشت سر این تیم قرار بگیرد.

اما اگر استقلال بازی را با شکست پشت سر بگذارد، علاوه بر اینکه اختلافش با صدر جدول در همان عدد 11 باقی خواهد ماند، این فولاد است که با آنها هم امتیاز شده و در ادامه لیگ فرهاد مجیدی که از قهرمانی ناامید شده باید تنها به کسب سهمیه امیدوار باشد. البته با ذکر این نکته که استقلال در دیدارهای باقی مانده لیگ برتر باید با تیم‌های مدعی سپاهان، تراکتور، صنعت نفت و شهر خودرو هم روبرو شود.

استقلال هوادارانش را نگران کرده است

هر چند فرهاد مجیدی در همان روزی که مجوز آغاز تمرینات صادر شد، تیمش را وارد تمرین کرد اما هر چه زمان گذشت، رگه‌هایی از نگرانی در بین هواداران استقلال نمایان شد. استقلال در 4 بازی دوستانه‌ای که پیش از رویارویی با فولاد انجام داد، مقابل تیم‌های دسته اولی خوشه طلایی ساوه و رایکا بابل و همچنین تیم لیگ برتری پیکان با تساوی زمین را ترک کرد و تنها توانست تیم دسته اولی هوادار را شکست دهد، روندی که به خوبی نشان داد تیم فرهاد مجیدی از آمادگی به دور است و اگر در همین روزهای ابتدایی تیمی آماده به آنها برخورد کند، کار برای استقلال سخت خواهد شد.

علاوه بر بحرانی که استقلال در نتیجه‌گیری اسیر آن شده است، کابوس مصدومیت دست از سر این تیم بر نمی‌دارد و در جریان دو بازی دوستانه آنها رضا آذری و مرتضی تبریزی را با پارگی رباط صلیبی برای چند ماه از دست دادند و البته 2 مصدوم چند هفته‌ای هم فعلا روی دست فرهاد مجیدی مانده است. وضعیتی نگران کننده که ممکن است با شروع لیگ و زیاد شدن فشار بازی‌ها کار را پیچیده‌تر کند و همین وضعیت است که رگه‌هایی از اختلاف را در استقلال نمایان کرده است.

صدای اختلاف به گوش می‌‎رسد

ماجرای اختلاف در استقلال از آنجا شروع شد که دکتر کاوه ستوده پزشک باشگاه استقلال در گفت‌وگویی که با کانال تلگرامی این باشگاه برای تشریح وضعیت مصدومیت میلاد زکی‌پور و مرتضی تبریزی داشت، در انتهای اظهاراتش به صورت نرم از تیم بدنسازی استقلال و دستیار فرهاد مجیدی انتقاد کرد و از آنها خواست که تمرینات را با توجه به شرایط خاص این دوره طراحی کنند تا از مصدومیت جلوگیری شود.

این اظهارات که به مذاق فرهاد مجیدی خوش نیامده بود، با انتشار پستی در اینستاگرام از سوی سرمربی آبی‌ها روبرو شد که در آن فرهاد مجیدی به حمایت از علی ربانی مربی بدنساز تیمش پرداخت و او را علمی‌ترین و باسوادترین مربی بدنسازی خطاب کرد که تا به حال دیده است. در بحبحه انتشار همین پست بود که کانال تلگرامی باشگاه استقلال مصاحبه دکتر ستوده را از روی خروجی خود حذف کرد، اتفاقی که با توجه به تعداد بالای پست‌ها در زمان حذف به چشم نیامد اما اقدام عجیب‌تر کانال رسمی این باشگاه، نشان داد که آنها مصاحبه را حذف کرده بودند.

در حالی که تاریخ گفت‌وگوی دکتر ستوده ظهر پنجشنبه بود، متن همان گفت‌وگو عصر جمعه در کانال استقلال بازنشر شد و در نهایت با مراجعه به اخبار کانال، مشخص شد که اظهارات پنجشنبه از روی کانال حذف شده و ساعتی پس از اینکه فرهاد مجیدی استوری حمایت از بدنساز تیمش را منتشر کرد، یکبار دیگر مصاحبه پزشک تیم روی خروجی قرار گرفت تا رگه‌های اختلاف در استقلال بین پزشک و سرمربی تیم به خوبی آشکار شود؛ اختلافی که شاید حالا حساس‌ترین آزمون حاشیه‌ای برای احمد سعادتمند مدیرعامل جدید استقلال را به ارمغان آورده است و او در بین اختلافی اسیر شده که هر دو طرف آن به گواه تاریخ بر نظرات خود پایدار هستند و البته احتمال دارد پای دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال هم به ماجرا باز شده و وی نیز به حمایت از کاوه ستوده اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار