خیرین مدرسه ساز استثنایی، ساخت 11 مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی را برعهده گرفتند

حسینی: ۲۰۰‌ مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای جامعه خیرین و معاونان سازمان نوسازی مدارس ششمین جلسه کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور در محل جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه ساز استثنایی، ساخت 11 مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی را برعهده گرفتند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ششمین نشست کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور، خیرین ساخت 11 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را بر عهده گرفتند.

سید جواد حسینی در این نشست با گرامیداشت ‌ یاد محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: بهترین جلسات کاری جلساتی است که با حضور خیران برگزار می‌شود و باید از نگاه ویژه خیرین مدرسه ساز و رئیس سازمان نوسازی مدارس به مدرسه سازی در آموزش و پرورش استثنایی تقدیر ویژه کرد.

وی افزود: کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی یکی از کارگروه‌های زیر مجموعه جامعه خیرین مدرسه ساز است که جلسات آن با نظارت و مدیریت سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین برگزار می‌شود.

معاون وزیر با بیان اینکه رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و رویه ها است اظهار کرد: رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد در آموزش و پرورش استثنایی هدف گذاری شده است و در همین راستا سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن » تدوین شده است. بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها با هدف مشارکت تمامی ذینفعان در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده و ‏۴ برنامه و ۲۶ فعالیت برای این بسته طراحی شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه یکی از گام‌های استاندارد سازی آموزش و پرورش، استاندارد سازی فضا و تجهیزات است افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی ۲۷.۵ متر مربع است و اکنون این عدد ۱۰ متر مربع است که برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰‌ مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود. با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۴۴ مدرسه از 214 مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است. کل پروژه‌های در دست اجرای مربوط به آموزش و پرورش استثنایی ۱۳۱ پروژه است که با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این پروژه‌ها در حال تکمیل است.

معاون وزیر با بیان اینکه استاندارد سازی تجهیزات در کنار مدرسه سازی باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: بر همین اساس نهضت توان افزایی با هدف تامین تجهیزات کمک آموزشی، توانبخشی و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است. ۱۵۰ نوع تجهیزات با تعداد ۷۲ هزار عدد برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز است که تامین این میزان وسایل نیازمند مشارکت تمامی خیرین است. احداث سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و ایجاد اتاق ورزش در مدارس استثنایی از دیگر مواردی است که نیازمند مشارکت خیران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار