نعیمی: هدف ما اشاعه فرهنگ قرآنی است

تهران ( پانا ) - رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در بازدید از دارالقرآن حضرت زهرا (سلام الله علیها) واقع در منطقه4 به کارگیری ابزارها و محتوا برای اشاعه فرهنگ قرآنی را هدف مهم دارالقرآن ها توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نعیمی: هدف ما اشاعه فرهنگ قرآنی است

مهدی نعیمی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از دارالقرآن حضرت زهرا (سلام الله علیها) در منطقه چهار بازدید کرد.

علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی و فرحناز صالحی فرد، کارشناس مسوول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه چهار در این بازدید حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری پانا، نعیمی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته گفت: هدف ما در دارالقرآن ها به کارگیری ابزارها و محتوا برای اشاعه فرهنگ قرآن است و زمانی که کار خوب شناخته و معرفی شود، مدارس جذب خواهند شد.

وی پس از بازدید از کارگاه قصه خوانی اشاره کرد: برای نشر و انتقال تجارب قرآنی لازم است با ترسیم افق های قابل دسترس، طرح های موفق را برای مربیان منطقه و حتی برای نمایندگانی از مربیان مناطق همجوار اجرا و در این راستا برنامه ریزی و بسترسازی کرد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این نکته که تولید محتوای الکترونیکی باید بر اساس قالب های تعریف شده برای ارائه و پخش در شبکه شاد آماده سازی شوند، خاطرنشان کرد: بحث نشر آثار کیفی مدنظر است تا زحمتی که کشیده شده انتشار یابد لذا آگاه سازی و دانش افزایی در فضای مجازی و رسانه ای برای دانش آموزان امری ضروری است چنانکه هر چه را دید به راحتی نپذیرد و با تحقیق و پژوهش بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد.

زهره کریمی یزدی، مدیر دارالقرآن حضرت زهرا(س) از تجهیز کارگاه قصه خوانی و اجرای گام دوم برنامه های دارالقرآن خبر داد و گفت: ساخت دو شخصیت متضاد نمایشی به منظور کاربردی کردن مسائل تربیتی و انتقال غیر مستقیم مفاهیم اخلاقی، دینی و قرآنی صورت گرفته است.

کریمی ادامه داد: پس از روایت داستان زندگی حضرت ابراهیم(ع)، در کارگاه قصه خوانی اجرای داستان زندگی حضرت موسی (ع) با پرده های ریلی و متحرک با حضور و نقش آفرینی دانش آموزان در دل داستان با هدف پیاده سازی مفاهیم قرآنی انجام می گیرد و در نهایت به دعای فرج ختم می شود.

مدیر دارالقرآن حضرت زهرا(س) با اشاره به این نکته که برنامه ها با ابزار قوی و محتوای جذاب با نقش های غیر قابل پیش بینی و با عروسک های ایرانی برای جذب دانش آموزان اجرا می شود افزود: ما می خواهیم بگوییم تمام انبیاء یکدیگر را تایید و با دشمنان مبارزه کردند و این امر در زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) بوده و تا زمان حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

کریمی کامل کرد: در تولید، تدوین و مونتاژ فیلم های مستند با تطبیق زندگی حضرت موسی(ع) و فرعون با سلبریتی های امروز مانند ادواردو آنیلی که به دامن اسلام گرویدند پیوند زدیم و بخش مستند و مستدل در کنار بخش حسی و رفت و برگشت داستان به دوره قدیم و جدید به گونه ای طراحی شده که دانش آموز پاسخ شبهات خود را می گیرد.

در پایان نعیمی ضبط فیلم و تهیه آرشیو از فعالیت ها را توصیه و تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار