مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی

زاهدان(پانا) - مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد با پیگیری موثر سازمان بنادر و دریانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت، کاهش ۲۵درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مصوب شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛ بهروز آقایی اظهار کرد: با پیگیری مسئولین استانی و کشوری و با حمایت دولت، پیشنهاد ۲۵ درصد کاهش در سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مورد موافقت و تصویب هیات دولت قرار گرفت.

او ادامه داد: طی سه سال گذشته و پس از تکمیل و بهره برداری از فاز اول طرح توسعه با شناسایی فاکتورهای موثر بر افزایش ترافیک کالا و کانتینر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار؛ پیشنهاد کاهش سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق این بندر در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان تصریح کرد: کاهش ۲۵٪ سود بازرگانی بر کالاهای وارده از طریق بندر چابهار موجب کاهش هزینه های وارداتی و ایجاد جریان کالایی و بهره مندی استان و منطقه از ترافیک های ناشی از افزایش واردات و صادرات خواهد شد.

او عنوان کرد: اختصاص ۲۰ درصد واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به بندر چابهار و کاهش ۲۵ درصد سود بازرگانی، از پیشنهادهای سه گانه اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راستای توسعه محور شرق و سواحل مکران بوده است که با پیگیری موثر سازمان بنادر و دریانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت اکنون مصوب شده است.

آقایی تصریح کرد: قطعا تاثیر این تحقق، بر رشد اقتصادی استان سیستان و بلوچستان، بندر چابهار و توسعه و پیشرفت محور شرق بیش از پیش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار