ثبت 384 میلیون تردد در جاده‌های استان فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از رشد 4 درصدی تردد در محورهای استان فارس در سال 98 خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت 384 میلیون تردد در جاده‌های استان فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس؛ علیرضا سیاهپور با اشاره به اینکه سهم طول راه های استان فارس نسبت به کشور 9/2 درصد است گفت: فارس از نظر طول راه‌ها در رتبه اول کشور قرار دارد و 384 میلیون تردد در سال گذشته توسط 126 سامانه تردد شمار ثبت گردیده که نسبت به سال 97 شاهد رشد 4 درصدی تردد وسائل نقلیه می باشیم.

او با اشاره به اینکه بیشترین تردد سنگین با 44 درصد در محور صفاشهر-سورمق است اظهار کرد: محور ایزدخواست- آباده( 44 درصد)، فیروزآباد-جم (29 درصد) و جهرم لار-بندر عباس با 34 درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین تردد قرار گرفته‌اند و در دوماهه سال جاری 43 میلیون تردد توسط وسائل نقلیه به ثبت رسیده است.

سیاهپور، ایمنی ترافیک را یکی از مهمترین مسائل مربوط به عارضه‌های اجتماعی حمل ونقل امروزی دانست و بیان کرد: اهمیت این موضوع به‌گونه‌ای است که هر ساله در مسیرهای جاده‌ای و بین شهری به دلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی و نداشتن آگاهی کافی از ترفندهای جلوگیری از پیش آمدن تصادفات شاهد انواع تصادف بوده‌ایم که بیشترین درصد از حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

او تامین ایمنی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و درک صحیح از رانندگی ایمن را از عوامل موثر در ایمنی جاده‌ها برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه از تشکیل کمیته فرهنگ سازی و آموزش ایمنی در این استان خبر داد و افزود: در سال گذشته با تصمیم این کمیته با استفاده از ظرفیت‌های موجود درون سازمانی، فعالیت‌های فرهنگی و توزیع بسته‌های آموزشی در پایانه‌های مسافربری و پایانه‌های باربری گسترش یافت و در آموزشگاه‌های حمل و نقل توجه به آموزش‌های ایمنی مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در کمیته فرهنگ‌سازی و آموزش ایمنی بر تعامل با دیگر نهادهای همکار تاکید شد که جلسات کمیته فنی متعدد با دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای مانند پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در راستای ارائه راهکارهای آموزشی و فرهنگ‌سازی نمونه‌ای از این فعالیت‌ها هستند.

به گفته دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان فارس، پیام‌های ایمنی، کلیپ‌های آموزشی و ارائه آمار تصادفات استانی در شبکه‌های مجازی تهیه شده و به صورت گسترده در رسانه ها، نشریات و شبکه های اجتماعی انتشار داده شده است.

سیاهپور با تاکید بر آموزش 16 هزار راکب موتور سوار در شهرستان‌های پرتصادف گفت: در تمام فصول سال این اداره کل همواره تلاش کرده است تا با آموزش صحیح ایمنی، قوانین و ایمن سازی فیزیکی در مدارس حاشیه راه ها، پایانه های مسافربری و مکان های عمومی، چاپ بروشور و پوستر آموزشی، آشکار سازی وسائل نقلیه سنگین و وانت بار ها و ادوات کشاورزی، اهدای کلاه ایمنی به راکب های موتور سیکلت و اهدا وسائل ایمنی به فعالین عرصه حمل و نقل جاده ای گامی بزرگ در امر ارتقا سطح ایمنی افراد و کاهش تصادفات جاده ای بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار