سامانه ضدتگرگ در ۱۰۰ هکتار از اراضی چالدران افتتاح شد

ارومیه (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی چالدران اعلام کرد ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغ‌های روستای چالدران به سامانه ضد تگرگ مجهز شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سامانه ضدتگرگ در ۱۰۰ هکتار از اراضی چالدران افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی چالدران، حسن جلالی اظهار کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی این سامانه با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغ ها در روستای قوشابلاغ به بهره برداری رسید.

وی افزود: این دستگاه ضد تگرگ یک مولد امواج شوک است که تشکیل دانه های تگرگ در جو را مختل و ساختار بارش را حین شکل گیری آنها به نحو سودمند اصلاح می کند و هیچ نقشی در قطع بارش‌ها و یا شروع مجدد آنها ندارد.

مدیر جهادکشاورزی چالدران همچنین از تداوم روند اجرای احداث واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این واحد با ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی از محل اعتبارات اشتغال زایی روستایی در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینه کشت صیفی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گفته وی با بهره برداری از آن در هفته دولت سال جاری به طور مستقیم برای چهار نفر و برای بیش از ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می شود.

همچنین همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد.

به گفته فرماندار چالدران، برای اجرای این طرح ها یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آنها، مجموع اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری نوین به یک هزار و ۳۷۰ هکتار در این شهرستان رسیده است.

محمدزاده افزود: در حال حاضر ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در حال مجهز شدن به سیستم آبیاری نوین کشاورزی است.

شهرستان چالدران بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است؛ این شهرستان در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این منطقه است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار