کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات حمایتی دریافت می کنند

یاسوج (پانا) - ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۰۹۰۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات حمایتی دریافت می کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران این استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی استان، ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت.

پروانه نیک‌مرام افزود: مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده و ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحد‌هایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده اند، است.

او ادامه داد: واحد‌های کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی دارای لیست بیمه بوده و در سال گذشته فعال بوده اند و همچنان فعال هستند می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند و تا پایان خردادماه از این مزایا بهره‌مند شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی، آموزشگاه‌های رانندگی و دیگر موراد مشمول تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

نیک مرام افزود: مراحل بررسی این تسهیلات از طریق سامانه هوشمند انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات کار یا دستگاه‌های اجرایی نیست.

او با بیان اینکه فرایند پرداخت این تسهیلات پس از دریافت پیامک از طریق ستاد ملی به تلفن همراه مدیر کارگاه با ثبت نام در بخش تسهیلات کرونای سامانه کارا آغاز می‌شود گفت: سپس توسط ستاد تسهیلات کرونا در کشور بررسی و به دستگاه متولی ارسال خواهد شد و درصورت تایید، دستگاه به بانک مورد درخواست متقاضی ارسال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار