مشکل تامین قطعات دستگاه‌های رادیوتراپی به علت تحریم‌ها

تهران (پانا) - عضو انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران می‌گوید تحریم‌های آمریکا سبب شده تامین قطعات دستگاه‌های رادیوتراپی برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات به بیماران سرطانی با مشکلات جدی همراه باشد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مشکل تامین قطعات دستگاه‌های رادیوتراپی به علت تحریم‌ها

به گزارش انجمن رادیوتراپی آنکولوژی، سید هادی مولانا درباره مشکلات ایجاد شده برای تامین قطعات دستگاه‌های رادیوتراپی برای ارائه خدمت به بیماران سرطانی به علت تحریم‌ها افزود: در حال حاضر امکان خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای دستگاه‌های مدرن رادیوتراپی که برای درمان سرطان با روش‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد وجود دارد، اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا امکان پرداخت پول این تجهیزات وجود ندارد و همین مساله سبب شده دستگاه‌های رادیوتراپی گاهی با وقفه عملکرد نتوانند خدمات کمی و کیفی مطلوب را به برخی از بیماران ارائه دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر توانسته‌ایم با استفاده از بهترین دستگاه‌های روز دنیا و دانش متخصصان ایرانی، درمان سرطان را وارد مرحله تازه‌ای کنیم و عوارض آن را برای بیماران سرطانی تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم.

این عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران اظهار کرد: در حال حاضر با استفاده از روش IMRT به عنوان یکی از روش‌های نوین در خاورمیانه و جهان اثرپذیری درمان سرطان برای بیماران سرطانی به صورت قابل توجهی افزایش یافته، اما متاسفانه به دلیل تحریم‌های غیرانسانی آمریکایی‌ها، بیماران سرطانی نمی‌توانند داروهای مورد نیاز خود را که به نوعی مکمل درمان رادیوتراپی است، فراهم کنند و همین مساله نگرانی‌ها در مورد درمان این بیماری را در ایران افزایش داده است.

این پزشک متخصص در درمان سرطان بیان کرد: با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات توانسته‌ایم با همکاری متخصصان داخلی و داروسازان ایرانی بخشی از نیازهای دارویی بیماران را تامین کنیم و با استفاده از روش‌های جدید درمان سرطان نیز به نوعی تحریم‌های آمریکا را نه تنها کم اثر، بلکه بی‌اثر کنیم.

یکی از روش‌های درمانی موثر و در دسترس برای بیماران مبتلا به سرطان، پرتو درمانی یا رادیوتراپی است که در کنار عمل جراحی و درمان‌های سیستمیک، به عنوان یک روش درمانی موضعی برای مداوای بیماران مبتلا به سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار