تربیت قرآنی دانش آموزان مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت تربیت قرآنی دانش آموزان مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیاط طیبه است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت قرآنی دانش آموزان مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن استان با حضور نمایندگان نهادهای ذی ربط صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«طاهر اسدپور» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: طرح حفظ جزء سی و حفظ موضوعی قرآن کریم، طرح قصه گویی قرآنی برای کودکان و نوجوانان و طرح توامندسازی آموزگاران دوره ابتدائی و مربیان قرآنی طرحهای اولویت دار این حوزه در سال جاری است.

وی گفت: اهداف 9گانه آموزش عمومی قرآن کریم شامل تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، توانایی خواندن قرآن کریم، درک معنای آیات قرآن کریم، توانایی و التزام به تدبر در آیات قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، انس با قرآن کریم، آشنایی با علوم و معارف قرآن کریم، توانایی استفاده از قرآن کریم و تبعیت از قرآن و عترت است.

اسدپور با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای فعالیتهای این نهاد است؛ افزود: بر اساس این سند توسعه فرهنگ اقامه نماز، تقویت انس با قرآن در بین دانش آموزان، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه ها، توامندسازی معلمان، آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در دوره متوسطه اول و آموزش معارف قرآنی در دوره متسطه دوم مورد انتظار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار