غلبه بر استرس کرونا در سایه حفظ آرامش

تهران (پانا) - یک روانشناس بالینی، حفظ آرامش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از جمله راهکارهای مهم غلبه بر اضطراب و نگرانی انتقال ویروس کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۰۸۸۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
غلبه بر استرس کرونا در سایه حفظ آرامش

به‌گزارش ایرنا، مهدی قاسمی اظهار کرد:‌ اضطراب و استرس در وهله نخست جسم و روان فرد را آزار می دهد و موجب خواهد شد این بیماری بر روابط با دیگران اثرگذار باشد به نحوی که در ادامه ضمن دوری گزیدن از همنوع، از ‌حضور در جامعه و فعالیت های اجتماعی خود را محروم می کند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا غیرمنتظره وارد خانه و زندگی مردم شد ولی به سرعت به همگان نشان داد انسان‌ها در مقابله با انواع بیماری‌ها بخصوص منتقله خیلی ضعیف هستند،‌ افزود: زمانی که جامعه با بحران و یا بیماری مواجه می‌شود کودکان و افراد سالخورده همیشه به عنوان قشر مستعد واگیر و یا انتقال دهنده،‌ مورد توجه کادر بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند و از این‌رو توجه عاطفی و تکریم این دسته افراد در مواجهه با انواع بیماری‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

قاسمی با بیان اینکه حتی‌المقدور تا جایی که امکان دارد باید از اضطراب و نگرانی خانواده‌های دارای بیمار کاست و آنان را به صبوری و آرامش دعوت کرد،‌ ادامه داد: فردی که به بیماری مبتلا شده پیش از روند درمان باید به بهبودی خود امیدوار باشد و نیاز است کادر درمان و اطرافیان آن ضمن دادن امیدواری به التیام، ‌موقعیت و فضای موجود را برای سرعت مداوا فرد بیمار آماده کنند.

این روانشناس بالینی تصریح کرد: این روزها که رسانه‌ها و فضای مجازی منبع اطلاع‌رسانی برای دسترسی به آخرین اطلاعات و اخبار قرار گرفته‌اند، لازم است برای رفع واهمه و هراس بوجود آمده از بیماری کرونا، ضمن توجه به توصیه‌های بهداشتی، ‌یکدیگر را به اهمیت موضوع و مقابله با هرگونه ضعف در برابر بیماری تشویق کنیم.

وی گفت: اضطراب و ناامیدی منشاء بسیاری از اختلالات شناختی رفتاری است و نه تنها جسم بلکه روان آدمی را آزرده خاطر می‌کند و از این رو برای غلبه بر آن باید یکدیگر را به آرامش و بردباری دعوت و به مبارزه با بیماری کرونا که چنین روزهایی را رقم زده همت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار