رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان:

بیش از 61 هزار نوآموز آذربایجان غربی در طرح سنجش سلامت ارزیابی می شوند

ارومیه (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان غربی عنوان کرد بیش از 61 هزار نوآموز آذربایجان غربی مرداد ماه امسال در طرح سنجش سلامت جسمانی و تحصیلی ارزیابی می شوند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 61 هزار نوآموز آذربایجان غربی در طرح سنجش سلامت ارزیابی می شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، «عیسی محمدی» با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه در استان آغاز می‌شود؛ اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 50 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از اول مهر نیز بسته به شرایط و موافقت ستاد کرونا سنجش حدود 11هزار نفر نو آموزان پیش دبستانی نیز شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نوبت دهی برای حضور نوآموزان در مراکز سنجش سلامت بعد از ثبت نام در مدارس و از نیمه دوم تیر ماه خواهد بود؛ افزود: طرح سنجش در دو سطح اولیه و تخصصی انجام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به نقش اجرای این طرح در موقعیت تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست نوآموزان در قالب این طرح از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

محمدی با بیان اینکه در صورت عدم وجود مشکل در پاسخگویی به سوالات از سوی نوآموزان، والدین این نوآموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام آنها در مدارس عادی کنند، افزود: در صورت عدم پاسخگوی، نوآموز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و ارزیابی‌ها به صورت تخصصی انجام خواهد شد و بسته به نوع مشکل در مدارس عادی یا استثنایی ثبت می‌شوند و بعد از اتمام مراحل سنجش خانواده های گرامی به پایگاه های سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و تحت معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی 45 پایگاه سنجش سلامت در سطح استان، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش شده تا تمهیدات لازم و شرایط مناسب برای حضور والدین و نوآموزان در این پایگاه ها پیش بینی شده و روزانه فقط بیست نوآموز به فاصله های زمانی نیم ساعت نوبت دهی و ارزیابی خواهند شد.

محمدی گفت: از اولیایگرامی خواهش می شود حتما در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه مراجعه کنند تا همکاران پایگاه سنجش بتوانند با رعایت پروتکلهای بهداشتی این عزیزان را مورد ارزیابی قرار دهند؛ در صورت عدم مراجعه در زمان تعیین شده خانواده ها مجبور به پرداخت هزینه ثبت نام مجدد به مبلغ 20 هزار تومان خواهند بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت انجام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان، گفت: اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیای نوآموزان در افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت آموزشی بسیار مؤثر است.

در سال گذشته 61 هزار و 545 نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد 49هزار و 719 نفر از دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و 11هزار و 826 نفر نیز پیش دبستانی بودند.

گفتنی است مدارک لازم برای انجام سنجش سلامت نوآموزان به شرح ذیل است.

1-شناسنامه نوآموز و اولیا

2- معرفی نامه و فرم نوبت دهی که مدیر مدرسه مهر کرده و به اولیا تحویل خواهد داد.

3- کارت واکسیناسیون که بهتر است تا آن زمان تکمیل شده باشد.

4-مبلغ 40هزار تومان پول که با دستگاه کارتخوان پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار