تولید نرم‌افزار غولک (آموزش الفبا) توسط دو معلم اسدآبادی

همدان (پانا) - یونس وصالی و عباس عبدی دو معلم اسدآبادی هستنده که در ایام کرونایی با طراحی نرم‌افزاری به نام “غولک” توانستند به دانش ‎آموزان الفبا را آموزش دهند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید نرم‌افزار غولک (آموزش الفبا) توسط دو معلم اسدآبادی

چند سالی می‌شود فضای مجازی وارد زندگی‌مان شده و مرداب‌وار کوچک و بزرگ، پیر و جوان و هر کس را به نوعی در خود کشیده است، در حالیکه عده ای غرق در این مرداب شده اند، کسانی هم با علم و آگاهی از معایب این فضا به‌دور مانده و حتی برای دیگران هم تلاش ها کردند.

این روزها فضای مجازی به‌قدری با فضای حقیقی ادغام شده که تفکیک آن بسی دشوار است و به راستی که این فضا همچون چاقوی دو لبه است و بایستی طرز استفاده از آن را دانست تا در این راه ناهموار دچار فرسودگی نشد.

حال در میان فراز و نشیب ها و گُنگ ماندن در بین فضای حقیقی و مجازی همانطور که پیش‌تر گفتیم عده ای هم خود و هم دیگران را از این قهقرا با آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی نجات دادند.

وصالی و عبدی دو معلم مبتکر و خلاقی که حرفه خود را تنها به تدریس درس و مشق در مقطع خاص محدود نکردند، بلکه با به‌روز رسانی علم و دانش خود راه پیشرفتی برای خود و دانش آموزان شده اند.

غولک، نرم افزار آموزش الفبا

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در اسفندماه، دو معلم که در وندرآباد یکی از روستاهای اسدآباد تدریس می کنند، دست به ابتکار جدید زده ‌و با تولید نرم‌افزاری توانسته‌اند الفبا را به دانش‌آموزان در ایام کرونا آموزش دهند.

این دو معلم که به واسطه تولید این نرم‌افزار بازی آموزشی نامشان در مجازی به ثبت رسیده، نیازمند حمایت هستند تا شاهد ابتکارات زیادی از آنان باشیم‌.

یونس وصالی یکی از این معلمان مبتکر و خلاق، پژوهشگر برتر کشور و مدرس دوره های بازی سازی؛ در گفت‌گو با پانا، با اشاره به اینکه اسم نرم افزار آموزش الفبا غولک است، گفت: ما چندین سال در زمینه بازی سازی کار کردیم و در جشنواره های مختلف مقام کشوری داشتیم، به واسطه پژوهش های ما بر روی تاثیر بازی بر آموزش دو سال (۹۶,۹۷) پژوهشگر برتر کشور شدیم.

با این تجربه شروع به طراحی غولک کردیم. این نرم افزار یکی از محبوب ترین بازی های آموزشی است که در ایام کرونایی در کافه بازار بارگذاری و قابل استفاده شد.

وی با بیان اینکه نرم افزار غولک نیاز به اینترنت ندارد و تنها دسترسی به گوشی کفایت می کند، گفت: این نرم افزار می‌تواند مورد استفاده دانش آموزانی که به هر دلیلی عضو شبکه شاد نیستند و اینترنت ندارند باشد.

۸ هزار کاربر از این نرم افزار استفاده می کنند

وصالی با بیان اینکه هم اکنون ۸ هزار کاربر از این نرم افزار استفاده می کنند، افزود: این نرم افزار فعلا برای پلتفرم اندروید عرضه شده، اما طراحی پلتفرم های ویندوز و iOS به پایان رسیده و به‌زودی برای این پلتفرم ها نیز عرضه می شوند.

وی با اشاره به اینکه این بازی آموزشی که با تلاش بنده و همکارم عباس عبدی طراحی شده، افزود: دانش آموزان می توانند حروف الفبا، صدا کشی، بخش بخش کردن کلمات، صامت، مصوت و املا یاد بگیرند.

این معلم مخترع با بیان اینکه بازی به زبان قدرتمند سی شارپ طراحی شده و سرعت پردازش بالایی دارد، گفت: بازی به گونه ای طراحی شده که نیازی به کمک معلم و اولیا نیست و دانش آموز در طول روند بازی با غول ها الفبا را یاد می‌گیرد.

حمایت های مالی و معنوی سازمان های دولتی بسیار زمان‌بر و محدود است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هنوز حمایتی از ما نداشته است، گفت: برای تولید محصولات آموزشی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه شده که هزینه های بازی آموزشی غولک را با هزینه شخصی خودمان متقبل شدیم.

وصالی تصریح کرد: حمایت های مالی و معنوی سازمان های دولتی بسیار زمان‌بر و محدود است، مثلا" برای پروژه قبلی بعد از چندین ماه پیگیری یکی از ارگان های دولتی ۵ میلیون وام در دو قسط به ما پرداخت کرد. امیدواریم مسئولان به ما کمک کنند که بتوانیم محصولات استاندارد و با کیفیت را به دانش آموزان برسانیم.

وی با بیان اینکه با توجه به مجازی شدن آموزش ها، یک محتوای استاندارد و جذاب برای آموزش به دانش آموزان اول ابتدایی احساس می‌شد، عنوان کرد: دانش آموزان کلاس اول نیاز به تنوع و جذابیت بیشتری (فیلم و ..) برای یادگیری هستند، بنابراین ما بازی هوشمند و جذابی را برای دانش آموزان تهیه کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار