امیرمحمد زند: مافیا در تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان نفوذ کرده است

تهران (پانا) - شب گذشته امیر محمد زند بازیگر تلویزیون و سینما مهمان تلفنی برنامه پشت صحنه رادیو تهران بود و درباره ویدئوی اخیرش در فضای مجازی صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
امیرمحمد زند: مافیا در تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان نفوذ کرده است

شامگاه گذشته امیر محمد زند بازیگر تلویزیون و سینما در گفتگو با برنامه پشت صحنه رادیو تهران درباره فضای موجود در اینستاگرام گفت: «تمام این صفحاتی که حواشی را نشر می‌دهند، بالایشان نوشته شده است که تبلیغات پذیرفته می‌شود. مشخص است که این صفحه‌ها همه کار می‌کنند تا دنبال‌کننده و بازدید‌کننده‌شان بالا برود، سر و صدایی کنند که تبلیغاتی بگیرند و از آن پول در می آورند. از مردم عزیز هم تعجب می‌کنم که چطور دقت نمی‌کنند که بالای صفحه چه نوشته‌اند. وقتی صفحه‌ای می‌نویسد تبلیعات پدیرفته می‌شود، یعنی دنبال تبلیغات و به حاشیه کشیدن است.»

زند درباره حواشی پخش زنده اینستاگرام خود در هفته گذشته اظهار کرد: «نمی‌دانم این چه داستانی است که اگر هزار حرف آموزنده بزنم، مطالب مفید بگذارم، آرامش داشته باشم و بخواهم به عنوان عضو کوچکی از این جامعه به فرهنگ و هنر کمک کنم، هیچ کس هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد ولی به محض اینکه من یک انتقادی می‌کنم یا یک حرفی میزنم، سریع این طرف و آن طرف می گذارند و سوء استفاده می‌کنند. من در آن پخش زنده اینستاگرام یک مطلب دو ساعته‌ای را بیان می‌کردم که از این مطلب ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه را طبق معمول برداشتند، تدوین کردند و در اینستاگرام گذاشتند که من وقتی پدرم فوت کرد، به مراسم خاکسپاری نرفتم و سرکار بودم. بعد از آن عده‌ای هم فحاشی کردند که چرا شما سرکار ماندی و به مراسم پدر نرفتی. ولی هیچ کدام آن‌ها، آن ویدیوی کامل من را ندیدند. حرف من این بود که یک هنرمند در یک کشور آنقدر مسئولیت دارد که هر روز تعطیل شدن یک پروژه مساوی با بیکار شدن تعداد زیادی از افراد و ضرر مالی است.»

وی افزود: «مراسم خاکسپاری پدرم در کربلا بود و باید به آنجا می‌رفتم. در حالی که آن زمان در حال فیلمبرداری سریالی بودیم که همزمان از تلویزیون پخش می‌شد. من اگر دو-سه روز کار را تعطیل می‌کردم به روند سریال لطمه می‌خورد. حالا اینکه تهیه کننده محترم نگذاشتند و گفتند که شما بمانید سرکار تا کارمان تمام شود و من چهلم‌ پدرتان نشده خودم شما را کربلا می برم. بعد از ۶ سال هنوز این اتفاق نیفتاده است و ایشان بعد از آن یک زنگ هم به من نزدند.»

وی ادامه داد: «حرف من در اینستاگرامم چیز دیگری بود. داشتم توضیح می دادم که شبکه‌های ماهواره‌ای هنرمندان را تخریب می‌کنند و می‌خواهند شما را با هنرمندان بد کنند. هنرمندانی که به عشق مردم و مسئولیت کاری که دارند، حتی از مراسم خاکسپاری پدرشان هم می گذرند و سر کار مانند یک سرباز می‌ایستند.»

این بازیگر عنوان کرد: «با همین مردم زندگی می‌کنم و مشکلات این مردم را با گوشت، پوست و استخوانم درک می‌کنم. یکی سرباز مرزها و سرباز امنیت است و ما سرباز فرهنگ هستیم. ولی متاسفانه حجمه آوردند که شما دارید منت می‌گذارید. حرف من منت گذاشتن نبود. من داشتم چیزی را توضیح می‌دادم که نباید فریب افرادی که آن سر دنیا نشستند را خورد.»

وی در بخش دیگری از این گفتگوی رادیویی گفت: «من داشتم این حرف‌ها را در اینستاگرامم توضیح می دادم که مردم آگاه باشید این‌ها می‌خواهند ما را خراب کنند. مایی که داریم مثل سرباز خدمت می‌کنیم. باز هم همان آدم‌ها که یک نفرشان یک باره صد صفحه می‌سازد، با همان صفحات فیک شروع به فحاشی کردند.»

این بازیگر مطرح کرد: «اینستاگرام یک دروازه بی در و پیکر شده است. همان طور که سینمای ما یک دروازه بی دروپیکر شده است. قبلا تلویزیون یک در و پیکری داشت که الحمدلله آن را هم برداشتند. قبل از گفتگو با من درباره تئاتر و بخش خصوصی آن صحبت کردید. بخش خصوصی تیاتر چه کمکی به فرهنگ مملکت کردند؟ آیا شما تئاترهایی که بخش خصوصی اجرا می‌گذارد، دیده‌اید؟ چند درصدشان تئاترهای فرهنگی است؟ باید از فیلتر رد شوند. بخش خصوصی باید نمایشنامه‌اش تایید شود. در نمایش‌ها بازیگران شوخی‌های بدی روی صحنه تئاتر دارند که من در اروپا ندیدم.»

وی درباره بازبینی تئاتر گفت: «کدام بازبینی؟ یک روز بازبینی می‌کنند. من خودم بازیگر هستم. یک روز بازبینی می‌شود و در آن روز شوخی‌هایشان را حذف می کنند. خودشان خودشان را سانسور می‌کند. بعد ۳۰ شب اجرا می‌روند و هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند. می‌گویند در بازبینی این‌ها را حذف کنیم و مجوز بگیریم.»

زند در بخش دیگری از این گفتگو با رادیو تهران بیان کرد: «ورود بخش خصوصی به تئاتر تشکیل مافیاهای کثیفی است که در سینما هم هست. ما کی تئاتری داشتیم که بلیت ۲۰۰ هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان داشته باشد؟ من مشکلم با نفوذ مافیاها و فراماسون‌های مسمومی است که وارد هنر این مملکت شده است و عین اختاپوس دست‌هایش دراز می‌شود. شما کافی است که محصولات سه- چهار سال اخیر را بررسی کنید.»

وی افزود: «۴۲ سالم است و ۲۴ سال است که دارم برای هنر زحمت می‌کشم. آن موقع که رفتم ایتالیا، گارسونی کردم و سینما خواندم، به عشق فرهنگ کشورم بوده است. همین الان می‌توانستم ایتالیا باشم. خیلی‌ها از من می‌پرسند که چرا به ایران برگشتی؟ برای اینکه من مال ایران هستم و یک هنرمند برای کشورش است.»

امیرمحمد زند درباره جریان پول‌های کثیف و دستمزد‌های کلان عنوان کرد: «یک دستمزدی دارم و آن را می‌گیرم. اگر پول بیشتری به من بدهند، نمی‌گیرم. چون مشخص است که مشکوک است و می‌خواهند پرونده سازی کنند، قراردادها را بر اساس آن مبالغ بنویسند و فرار مالیاتی کنند و... . شما اگر دستمزد خودت را بگیری، حق خودت را بگیری و به آن قانع باشی و سایر عوامل نیز دستمزد واقعی خودشان را بگیرند، پولشویی نمی‌شود. پولشویی موقعی اتفاق می‌افتد که رقم‌ها بالا می‌رود و وقتی که رقم‌ها نرمال باشد، پولشویی اتفاق نمی‌افتد.»

«پشت صحنه» برنامه ای است که یک هفته در‌میان به صورت زنده به تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی، با اجرای مصطفی امامی و مجید یحیایی روی آنتن رادیو تهران می‌رود. علاقمندان می‌توانند این برنامه را، این هفته تا چهارشنبه، هر شب ساعت ۲۱ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار