کاظمی: باید دانش‌آموزان نخبه فرهنگی، هنری و قرآنی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند

امروز رویکرد استارت‌آپ‌ها صرفا آموزشی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یکی از نقاط ضعف استارت‌آپ‌های آموزشی را رویکرد صرفا دیجیتال عنوان کرد که مغایر با ماموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: باید دانش‌آموزان نخبه فرهنگی، هنری و قرآنی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند

علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک وزیر و معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور با مدیران استارت‌آپ‌های آموزشی، درباره انتظارات دستگاه تعلیم و تربیت از استارت‌آپ‌ها بیان کرد: «متأسفانه در جمع‌بندی‌هایی که از طرف مدیران استارت‌آپ‌ها مطرح شد رویکرد تربیتی کمتر دیده می‌شود. رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت است در حالی که آنچه دوستان ارائه دادند - به استثناء یک مورد - رویکرد صرفا آموزشی است.»

وی ادامه داد: «همچنین فعالیت‌های گروهی مبتنی‌بر رویکردهای تربیتی یکی از خلاء‌‌هایی است که فعلا در آموزش‌های مجازی با آن روبه‌رو هستیم. آموزش و پرورش در این زمینه به نرم‌افزارهای خاص خود نیاز دارد.»

کاظمی کمرنگ بودن «فعالیت‌های مکمل» را یکی دیگر از ضعف‌های آموزش‌های فعلی در فضای دیجیتال مطرح کرد و گفت: «فعالیت‌های مکمل مانند فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی یکی از رخدادهای مهم آموزش و پرورش است. ما به اندازه ظرفیت‌های آموزشی دارای ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی هستیم. ما 35 رخداد فرهنگی، هنری و قرآنی در آموزش و پرورش داریم که هر ساله یک تا 7 میلیون دانش‌آموز بدون اجبار و الزام و با اختیار کامل خود در آن‌ها شرکت می‌کنند که متأسفانه هنوز فکری به حال آن‌ها در بخش دیجیتال نشده است.»

وی ادامه داد: «همچنین ما چهار تشکل رسمی داریم که نزدیک به 8 میلیون نفر عضو دارد. جشنواره‌های ما با ظرفیت 7 میلیون دانش‌آموز برگزار می‌شود که استارت‌آپ‌ها می‌توانند از این فرصت برای ارائه برنامه‌های خود استفاده کنند.»

نخبگان فرهنگی و هنری موضوع بحث دیگر معاون وزیر آموزش و پرورش بود که درباره آن اینطور توضیح داد: «باید فکری به حال نخبگان فرهنگی، هنری و قرآنی شود که متأسفانه فعلا جایگاهی در بنیاد ملی نخبگان ندارند. من همینجا از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواهش می‌کنم دستوری صادر کنند تا پیوندی میان آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان در این زمینه برقرار شود.»

نشست مشترک حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران استارت‌آپ‌های آموزشی با موضوع توسعه آموزش‌های دیجیتال با سخنان هر یک از معاونان وزیر آموزش و پرورش و مدیران استارت‌آپ‌ها ادامه پیدا کرد و در پایان وزیر آموزش و پرورش به ارایه جمع‌بندی کاملی از انتظارات دستگاه تعلیم و تربیت از استارت‌آپ‌های آموزشی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار