میناوند: بعد از قهرمانی چهارم پرسپولیس خیلی‌ها سکته می‌کنند؛ متحدان ژاپنی باید جلوی عظمت پرسپولیس زانو بزنند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس به حواشی اخیر درباره این تیم و تلاش برخی تیم‌ها برای نیمه تمام ماندن لیگ برتر و عدم معرفی قهرمان واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
میناوند: بعد از قهرمانی چهارم پرسپولیس خیلی‌ها سکته می‌کنند؛ متحدان ژاپنی باید جلوی عظمت پرسپولیس زانو بزنند

به گزارش خبرورزشی، مصاحبه‌های مهرداد میناوند همیشه جنجالی است چون او همیشه رک و بی‌پرده حرف می‌زند. میناوند با گلایه از بازیکنان و مربیانی که خواهان تعطیلی لیگ هستند، می‌گوید خون آنها از کارگران، کارمندان و سایر اقشار جامعه رنگین‌تر نیست. پیشکسوت پرسپولیس همچنین برای اولین بار به خبرورزشی گفت قرارداد تهیه آهنگ پوکر قهرمانی پرسپولیس بسته شده و قرار است آن را بخواند. گفت‌وگوی جالب و جنجالی ما با میناوند را در ادامه می‌خوانید:


تا جایی که می‌دانم شما ارتباط خیلی خوبی با بچه‌های پرسپولیس دارید. اوضاع تیم بعد از بازگشت به تمرینات چطور است؟
خدا را شکر همه چیز خوب است. من با اکثر بچه‌ها در ارتباط هستم و می‌دانم به شدت آماده هستند. حتی این آمادگی باعث تعجب گل‌محمدی شده بود. به نظرم همه چیز برای پوکر قهرمانی آماده است و کل تیم فوق‌العاده باانگیزه هستند تا در پایان فصل جام را به هواداران هدیه بدهند.


همچنان برگزاری لیگ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و خیلی‌ها مخالف ادامه بازی‌ها هستند.
اول باید بگویم خدا را شکر به برکت و عظمت پرسپولیس ۴، ۵ تیم که همه تلاش‌شان را انجام می‌دادند تا جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند و به نوعی با هم من‌تومن بودند، دچار اختلاف و مشکل شدند و اگر مصاحبه‌های روز‌های اخیر آن‌ها را بخوانید، متوجه می‌شوید دیگر همسو نیستند و دچار اختلاف نظر شدند. باید به پرسپولیس و هوادارانش تبریک گفت که متحدان ژاپنی که علیه پرسپولیس پرچم ژاپن به ورزشگاه می‌آوردند، حالا باید جلوی قدرت و بزرگی این تیم زانو بزنند. فکر می‌کنم برای همه مشخص شد آن‌هایی که ادعا داشتند نگران سلامتی مردم هستند، فقط می‌خواهند پرسپولیس قهرمان نشود و قصد دارند پول بازیکنان و اعضای کادر فنی خود را ندهند و سلامتی مردم کوچک‌ترین ارزشی برایشان ندارد، ولی به امید خدا پرسپولیس با تلاش بچه‌ها و کادر فنی قهرمان خواهد شد.


یعنی این‌قدر به قهرمانی پرسپولیس مطمئن هستید؟
بله، شکی ندارم که جام قهرمانی برای ما خواهد بود. می‌دانم فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است، ولی با جدیتی که در بچه‌ها سراغ دارم و با توجه به بازی‌های باقی‌مانده تا پایان فصل، پرسپولیس قهرمان می‌شود. می‌خواهم از طریق روزنامه خبرورزشی یک خبر هم به پرسپولیسی‌ها بدهم.


بفرمایید.
قرارداد تولید آهنگ «پوکر» برای قهرمانی پرسپولیس بسته شد و قرار است این آهنگ را من بخوانم. مطمئن باشید این آهنگ می‌ترکاند و هواداران لذت خواهند برد.


حتماً شنیدید یکی از دلایلی که برخی از تیم‌ها برای تعطیلی لیگ آوردند، این بود که توانایی پرداخت پول تست کرونا را ندارند.
واقعاً مسخره و خنده‌دار است. کجای دنیا از این اتفاقات می‌افتد؟ آن‌هایی که پول تست کرونا ندارند، اصلاً چرا در لیگ تیمداری می‌کنند؟ چرا انصراف نمی‌دهند؟ این کار‌ها مایه ننگ فوتبال ایران است. آقای مدیری که نمی‌توانی برای سلامتی تیمت ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون هزینه کنی، زودتر از فوتبال برو و خیال همه را راحت کن! در همه جای دنیا تیم‌ها دوست دارند بازی‌ها آغاز شود، ولی در ایران متأسفانه برعکس است. طرف می‌گوید پول آب معدنی نداریم، خب از لیگ کنار بکشید و آنقدر مردم را اذیت نکنید. در این مدت یکسری مصاحبه‌ها دیدم که واقعاً دردآور بود.


چه مصاحبه‌هایی؟ بیشتر توضیح می‌دهید؟
مثلاً بازیکنی مثل احسان حاج‌صفی که بازیکن بزرگی است و من هم برایش احترام قائلم، می‌گوید ما خانواده داریم یا فرزند کوچک در خانه داریم و فوتبال برای ما خطر دارد. به نظرم این حرف خیلی زشت است. مگر بازیکنان پرسپولیس بی‌خانواده هستند؟ کس و کاری ندارند؟ یا بقیه مردم که هر روز سر کار هستند؛ راننده‌ها، کارمندان، کارگران زحمتکش و خیلی‌های دیگر مگر زن و بچه ندارند که کار می‌کنند؟ این حرف‌ها خجالت‌آور است و مردم را اذیت می‌کند. همین بازیکن چندصد هزار دلار یا یورو پول گرفته و حالا می‌گوید بازی نمی‌کنم. البته مشکل فوتبال ما در جای دیگری است.


کجاست؟
مشکل ما فدراسیون فوتبال و مدیرانی است که فقط به فکر جیب خودشان هستند. به جرأت می‌گویم ما بی‌کفایت‌ترین فدراسیون فوتبال در جهان را داریم. آن از پاداش الکی برای رده‌بندی جام ملت‌های آسیا به کی‌روش تا فاجعه در قرارداد ویلموتس. البته من مخالف کی‌روش نیستم و او به لحاظ فنی خیلی به فوتبال ما خدمت کرد. تاج و ساکت پدر فوتبال ایران را درآوردند، چرا کسی از آن‌ها سؤال نمی‌پرسد؟ در زمان مدیریت عرب اعلام شد ۲/۵ میلیون دلار در باشگاه پرسپولیس گم شد. چرا مجلس بازخواست نمی‌کند و از کسی نمی‌پرسد این پول‌ها کجا رفت؟ ولی همین مجلس وقتی بازیکن در اردوی تیم ملی تخته بازی کرد، یا کسی تتو زد، فوراً احضار می‌کند.


اگر پرسپولیس صدرنشین نبود، باز هم موافق ادامه لیگ بودید؟
به جان پسرم که از من دور است، اگر پرسپولیس پنجم هم بود، می‌گفتم بازی‌ها آغاز شود. فوتبال باعث نشاط جامعه می‌شود و در این شرایط بد خیلی می‌تواند کمک کند. حداقلش این است که مردم برای چند ساعت سرگرم می‌شوند.


قبول دارید قهرمانی بدون برگزاری بازی خیلی دلچسب نیست؟
من هم دوست دارم تو زمین تکلیف بازی‌ها مشخص شود و با فوتبال قهرمان شویم، ولی وقتی نشود لیگ را ادامه داد، باید پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کنند درست مثل لیگ فرانسه. حالا من از شما می‌پرسم؛ به عنوان یک خبرنگار دوست دارید بازی‌ها برگزار شود؟


یکی از مواردی که طی روز‌های اخیر از سوی استقلالی‌ها مطرح شد، این بود که لیگ را بدون معرفی قهرمان مختومه اعلام کنند، ولی تیمشان سهمیه آسیایی فصل آینده را به دست بیاورد.
این دیگر از آن حرف‌های عجیب و غریب بود. استقلالی‌ها هم خر می‌خواهند، هم خرما. از کجا معلوم که آن‌ها بتوانند سهمیه بگیرند؟ فولاد، صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان هم شانس گرفتن سهمیه دارند. اختلاف این تیم‌ها با تیم‌های دوم تا چهارم خیلی کم است. نمی‌دانم چرا، ولی در حال حاضر هرکس که می‌خواهد گنده شود، در مورد پرسپولیس حرف می‌زند که بسیار بد است. خدا را شکر افشین پیروانی هست و جواب‌شان را می‌دهد. وگرنه از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره پرسپولیس که آبی گرم نمی‌شود. اصلاً معلوم نیست کجا هستند. دم پیروانی گرم که همه جوره از حق پرسپولیس دفاع می‌کند. سایر مدیران مثل حمیداوی، زنوزی، آذری و... غیر از اینکه متخصص کرونا شدند، هر روز و هر شب در تلویزیون هستند. شبکه ورزش، سه، مستند، سلامت و... کلاً هر شبکه‌ای را که می‌بینی، آن‌ها هستند. دیگر شورش را درآوردند. از مدیران صداوسیما می‌خواهم برنامه‌های ۳ صبح به بعد را به آن‌ها بدهند که آن ساعت ما خواب هستیم. واقعاً مردم دیگر خسته شدند از اینکه آن‌ها را هر روز در تلویزیون دیدند. ضمن اینکه یک سؤال از آن‌ها دارم؛ شما‌ها که آنقدر دنبال تعطیلی لیگ هستید و می‌گویید جان مردم برایمان مهم است، چرا هر روز از خانه خارج می‌شوید و این طرف و آن‌طرف می‌روید؟ شاید خودتان ناقل باشید. در این مدت این ۳ نفر از من، مجتبی محرمی، علی دایی و علی کریمی در طول چند سال بازی‌مان بیشتر مصاحبه کردند. باز هم می‌گویم همه این مسائل و حرف‌ها از ترس قهرمانی پرسپولیس است.


در این اوضاع بد فوتبالی به نظر شما جای عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ خالی نیست؟
من هیچ رفاقتی با عادل نداشتم، چون اهل رفیق‌بازی نبود، ولی به جرأت می‌گویم خیلی از ناهنجاری‌های فوتبال با رفتن عادل شروع شد. او با کسی شوخی نداشت و یقه خیلی‌ها را می‌گرفت. بعد از رفتن او و برنامه ۹۰، خیلی‌ها جولان دادند و هر کاری دل‌شان می‌خواهد، می‌کنند.


نظر شما درخصوص صحبت‌های گلر استقلال و مالک تراکتور که گفته بودند یک جام برای پرسپولیس بخرید، چیست؟
تراکتور و هوادارانش قابل احترام هستند، ولی تا وقتی زنوزی هست، آن‌ها نمی‌توانند قهرمان شوند. آن‌ها بلد نیستند به پرسپولیس احترام بگذارند، ولی ما این کار را خوب یاد گرفتیم. در دور رفت پرسپولیس به تراکتور، سپاهان و شهر خودرو باخت، ما حرفی زدیم؟ اعتراضی کردیم؟ امیدوارم هرچه زودتر هوچی‌گری از فوتبال برود و مالک تراکتور به جای گیر دادن به پرسپولیس، پاسخگوی هواداران تیمش باشد که با این همه ولخرجی نمی‌تواند قهرمان شود. در مورد حسینی هم باید بگویم او فوق‌العاده بازیگر خوبی است و به جای فوتبال، باید بازیگر می‌شد. بهروز وثوقی هم نمی‌توانست به آن خوبی در ۳ برداشت آنقدر زیبا فیلم بازی کند. حسینی قطعاً یکی از رقبای بهروز وثوقی در فیلم بازی کردن است. به نظرم با شروع لیگ و قهرمانی چهارم پرسپولیس، خیلی‌ها سکته می‌کنند و دچار تشنج می‌شوند. باید از الان دو، سه تا بیمارستان غیرکرونایی را برایشان آماده کنند.


نظر شما درخصوص فسخ قرارداد استوکس چیست؟
من خودم اگر بودم، از همان اول با این بازیکن قرارداد نمی‌بستم، ولی تأثیری که در دربی روی گل مساوی داشت و آن شوتی که زد، برای من ۳۰۰ هزار یورو می‌ارزید.


حرف آخر؟
برای فوتبالیست‌ها و مربیان، یک غیرفوتبالی که حتی عکس با شورت ورزشی ندارد تصمیم می‌گیرد. ما برای یک کشور هستیم و همه مردم برابرند و باید یاد بگیریم هیچ‌کس بالاتر از دیگری نیست. به امید بازگشت فوتبال و قهرمانی پرسپولیس کبیر ممنون از تماس شما.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار