در گفت‌وگو با پانا:

معاون یک مدرسه ابتدایی: در موقعیت‌های بحرانی، جامعه به همدلی، همکاری، دستگیری و درک متقابل نیاز دارد

بچه‌ها مشکلات اولیه مربوط به نصب شبکه شاد و احراز هویت را پشت سر گذاشتند و سرعت انتقال داده‌ها نیز بسیار بهتر از روزهای اول راه‌اندازی اپلیکیشن شده است

تهران (پانا) - بحران کرونا و تعطیل شدن مدارس که صدها مشکل به گروه‌های جامعه و از جمله نظام آموزشی تحمیل کرده است، با همه تلخی‌هایش گاه جلوه‌های زیبایی از همدلی آدم‌ها را به اشتراک گذاشت و این رویداد پردردسر بزنگاهی برای سنجش میزان صبر و تلاش و نوع‌دوستی همه اقشار جامعه شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون یک مدرسه ابتدایی: در موقعیت‌های بحرانی، جامعه به همدلی، همکاری، دستگیری و درک متقابل نیاز دارد

شهین مومن کیا معاون آموزشی دبستان دخترانه شهید چمران منطقه یک شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره برخی اقدامات لازم برای پیوستن دانش‌آموزان این دبستان به شبکه شاد عنوان کرد: «شاید در وهله اول اینطور به نظر برسد که دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه یک تهران از خانواده‌های متمول و توانمند هستند و حداقل نباید مشکلی در تامین گوشی یا اینترنت برای پیوستن به آموزش‌های آنلاین مدارس داشته باشند، درحالی که اینطور نیست. خانواده‌های بسیاری در همین مناطق زندگی می‌کنند که از اقشار بسیار کم‌درآمد جامعه هستند. دانش‌آموزانی که بنا به ضرورت شغل والدین‌شان در این منطقه زندگی می‌کنند، بنابراین هستند افرادی که در تامین دستگاه و اینترنت با مشکل مواجه هستند و اینجاست که نقش مدرسه در رفع این مشکل پررنگ می‌شود.»

وی به تجربه مدرسه محل اشتغال خود درخصوص مشکل تامین گوشی اشاره کرد و گفت: «دانش‌آموزانی داشتیم که روزهای اول آغاز آموزش آنلاین هیچ مشارکت و تماسی با مدرسه نداشتند و حتی تماس تلفنی با خانواده‌هایشان هم نتیجه نمی‌داد، بنابراین من شخصا به در منازل این دانش‌آموزان رفتم و از آنها خواستم به آموزش‌ها بپوندند. بعضی‌ها در مراحل ثبت نام و احراز هویت مشکل داشتند که با راهنمایی مسئولان مدرسه مشکل رفع شد؛ عده‌ای گوشی نداشتند یا گوشی‌شان خراب شده بود که کمک کردیم گوشی را تعمیر کنند یا از والدین بچه‌هایی که سطح مالی خوبی داشتند گوشی قرض گرفتیم و به آنها دادیم، بعضی‌ها توان پرداخت هزینه اینترنت نداشتند که ما در این زمینه کمک کردیم و هزینه اینترنت را به حساب‌شان واریز کردیم.»

مومن کیا درباره مشارکت همه افراد در موقعیت‌های خاصی مثل بحران شیوع کرونا گفت: «تهیه امکانات برای آموزش آنلاین گرچه امری معمولی به نظر می‌رسد، اما برای اقشار بی‌بضاعت سخت است. همیشه عده‌ای هستند که شرایط خاصی دارند و باید با کمک بقیه به آن مشکل غلبه کنند. در این موقعیت‌های بحرانی است که جامعه به همدلی، همکاری، دستگیری و درک متقابل نیاز دارد تا دوره بحران را پشت سر بگذارد. امروز معلمان ما از صبح تا 11 شب مشغول تدریس و پاسخگویی به دانش‌آموزان‌شان هستند. خانواده‌ها هم به نوعی دیگر درگیر این موضوع هستند. چاره‌ای جز صبر و همکاری نداریم تا زمانی که دنیا از این بیماری پاک شود.»

معاون این مدرسه ابتدایی درباره وضعیت فعلی شبکه شاد گفت: «خوشبختانه خیلی از مشکلات اپلیکیشن رفع شده است. بچه‌ها مشکلات اولیه مربوط به نصب برنامه و احراز هویت را پشت سر گذاشتند و سرعت انتقال داده‌ها نیز بسیار بهتر از روزهای اول راه‌اندازی اپلیکیشن شده و قریب به اتفاق دانش‌آموزان هم در کلاس‌های آنلاین مشارکت فعال دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار