مدیر کل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان:

صندوق‌های جمع‎‌آوری زکات با عنوان دبیرخانه شورای زکات در سیستان و بلوچستان مستقر می شوند

زاهدان ( پانا) _ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت صندوق های جمع آوری زکات با عنوان دبیر خانه شورای زکات استان تهیه و با همکاری اداره کل بهزیستی و اداره کل کمیته امداد جهت جمع آوری زکات در سطح استان اقدام می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
صندوق‌های جمع‎‌آوری زکات با عنوان دبیرخانه شورای زکات در سیستان و بلوچستان مستقر می شوند

به گزارش اداره کل استانداری سیستان وبلوچستان، محمد میهنی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به کرات از زکات یاد کرده و در بسیاری از موارد آن را در ردیف نماز ذکر کرده است.

او با اشاره به مفاد بخشنامه نحوه مشارکت سازمان های مردم نهاد حمایتی و موسسات خیریه در جمع آوری زکات فطره سال ۱۳۹۹، افزود: موسسات خیریه و حمایتی متقاضی جمع آوری زکات فطره باید واجدشرایط این بخشنامه باشند تا مجوز جمع آوری زکات فطره را از کارگروه استانی و شهرستانی و با استفاده از فرم مشخص شورای زکات استان دریافت کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم برگزاری این کارگروه با هماهنگی فرمانداری ها در سطح شهرستانهای مختلف استان عنوان کرد: همانند سال‌های گذشته در قالب وحدت رویه و تعامل دستگاه های مسئول در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.

او ادامه داد: به منظور ایجاد هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای موضوع، و با توجه به تفاهم و هماهنگی ایجاد شده بین کمیته امدادحضرت امام (ره) و بهزیستی، صندوق های جمع آوری زکات با عنوان دبیر خانه شورای زکات استان تهیه و با همکاری اداره کل بهزیستی و اداره کل کمیته امداد جهت جمع آوری زکات در سطح استان اقدام شود.

مهینی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ،اداره کل کمیته امام (ره) استان ،هماهنگی لازم را در زمینه شناسایی مکان های محل برگزاری نماز عید فطر با سازمان تبلیغات اسلامی به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار