اعلام نرخ شهریه مدارس غیر دولتی تهران

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش تهران اعلام کرد شهریه مدارس به تناسب نوع مدرسه برای مقطع ابتدایی تا ۹ و برای دبیرستان تا ۱۲ میلیون تومان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نرخ شهریه مدارس غیر دولتی تهران

به گزارش صدا و سیما، عبدالرضا فولادوند گفت: ثبت‌نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد و پایه های میانی از زمان اعلام نتایج امتحانات شروع می‌شود. مدارس 3 نمونه دولتی شهریه مصوب دارند اما در زمان ثبت‌نام شرط گرفتن وجه منتفی است و به هیچ وجه کسی نمی‌تواند از اولیا پول بگیرد و در خصوص نظارت بر روند ثبت‌نام‌ها آمادگی کامل داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: به هیچ وجه کارهای جانبی فوق برنامه، سرویس غذا و رفت و آمد در مهر ماه تعیین تکلیف می‌شود، فعلا فقط باید شهریه گرفته شود. همکاران ما به طور سر زده از مدارس بازرسی می‌کنند و اگر مسئولان مدارس از این قوانین سرپیچی کنند، برخورد جدی خواهد شد.

بدهی شهریه فوق برنامه امسال از شهریه سال بعد کسر می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره شهریه مدارس گفت: به تناسب کار انجام شده ما باید شهریه‌های فوق برنامه را عودت دهیم. شهریه‌های آموزشی و مصوب به دلیل اینکه مباحث درسی و تقویم آموزشی و بودجه بندی به شکل مجازی ادامه پیدا کرده است، دریافت می‌شود.

وی درباره هزینه سرویس مدارس هم گفت: ما تا پایان اسفند ماه این هزینه را پرداخت کرده‌ایم اما چون در اسفند مشخص نبود که مدارس کاملا تعطیل است، از بعد از عیدنوروز به هیچ وجه بحث سرویس نداشتیم و مبالغ به تناسب برگشت داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه بازگشت شهریه مدارس نیز گفت: به مدارسی که شهریه را باید عودت دهند دو راهکار پیشنهاد دادیم، یا به طور نقدی به حساب دانش‌آموز یا اولیا واریز کنند، یا به عنوان بستانکاری دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده قرار دهند و به دانش‌آموز صورت حساب دهند.

فولادوند گفت: مدیران مدارس شهریه سرویس.ها را تا پایان اسفند به پیمانکاران می‌دهند و مازاد بر آن یا به حساب دانش‌آموز و اولیا واریز می‌شود و یا به عنوان بستانکاری محاسبه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره چگونگی نظارت بر فعالیت مدارس، گفت: اخیرا از تعدادی مدارس بازرسی داشتیم که در بحث سرویس‌ها متاسفانه تخلف داشتند و پرونده آنها در حال بررسی است. مدارسی هم که شهریه مازاد گرفته بودند در ابتدا احضار شدند، آنهایی که مدارک قابل قبول داشتند، پذیرفته شد اما آنهایی که قابل قبول نبود بر اساس تبصره ماده 18 فرصتی به آنها دادیم که شهریه را مسترد کنند، متاسفانه تعدادی از مدارس غیردولتی و تعدادی که اتفاقا طرفدار هم زیاد دارند، این کار را انجام نداده بودند.

7 مدرسه غیردولتی تعطیل شدند

فولادوند گفت: امروز در جلسه 934 شورای نظارت شهر تهران، 7 مدرسه بر اساس بند 3 مادهد 35 قانون مدارس غیر دولتی به مدت 3 سال تعطیل شدند، این مدارس شهریه مازادی که از دانش‌آموزان گرفته بودند را پس ندادند و مجوزشان به مدت سه سال تعطیل شد. این مدارس 20 روز حق اعتراض دارند و پرونده آنها خارج از نوبت بررسی می‌شود، بعضی به جای 12 میلیون تومان 19 میلیون تومان گرفته بودند یا دیگر تخلفاتی مرتکب شده بودند.

10 درصد دانش‌آموزان برای رفع اشکال در مدارس حاضر شدند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره آغاز به کار مدارس گفت: در شهر تهران حدودا 10 درصد از دانش‌آموزانی که از آموزش مجازی بازمانده بودند و اشکال داشتند به مدارس آمدند. همچنین 95 درصد از همکاران ما به مدرسه آمدند و آن تعداد که نیامدند بیماری زمینه‌ای داشتند. هفته اول بازگشایی امروز به اتمام رسید و شورای مدرسه اگر به این نتیجه رسید که رفع اشکال‌ها و عقب افتادگی‌ها به اتمام رسیده است تصمیم می‌گیرد که بعد از عید فطر آزمون‌های برخط را در مقطع ابتدایی و پایه‌های هفتم تا یازدهم به استثنای نهم و دوازدهم برگزار کنند. همچنین شورای مدرسه برنامه‌ها را به دانش‌آموزان خواهد داد و امتحانات به شکل مجازی برگزار می‌شود.

وی درباره تاریخ برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی، افزود: طبق قوانین، امتحانات باید تا پایان خرداد به پایان برسد اما امسال به دلیل این مشکلات بعضی از امتحانات مثل امتحانات نهایی تا 16 تیر طول می‌کشد.

فولادوند درباره چگونگی پرداخت مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان، گفت: عمده مطالبات همکاران ما پاداش پایان خدمت است که آقای نوبخت هفته گذشته قول داد که به زودی پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: حدود 400 میلیارد تومان پاداش پایان خدمت همکاران بازنشسته در سال گذشته است، بخشی از حق التدریس ما که شامل اسفند 15 روز فروردین و اردیبهشت ماه باقی مانده است اما خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر و مسئولان در اواخر سال 98 پرداختی‌های خوبی داشتیم.

برای بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد تابع ستاد ملی کرونا هستیم

فولادوند درباره تاریخ بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد نیز گفت :ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و تا امروز هنوز چیزی به ما اعلام نشده است و موسسات باید همچنان تعطیل باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: بیشترین موسسات در شهر تهران است، بعضی از موسسات تخلفاتی دارند. در بین مدارس غیر دولتی 1800 مدرسه داریم اما متخلفان ما در مجموع 40 مدرسه هم نمی‌شوند، ما از افرادی که کارشان را قانونی انجام می‌دهند حمایت می‌کنیم.

فولادوند ادامه داد: هر کسی که به ما درباره تخلف آموزشگاه اطلاع و گزارش دهد پس از بررسی با آموزشگاه متخلف برخورد می‌کنیم. آموزشگاه‌ها هم حق اعتراض دارند، می‌توانند در محاکم تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری بروند و درخواست بررسی دوباره بدهند، اما این روند در پیگیری از تخلفات موثر است. هنوز بخشنامه مصوب برای آموزش مجازی مراکز زبان و علمی آزاد نداریم که آن هم مطرح شده است، حضور فعلا منتفی است و زمانی که حضور دانش‌آموز در کلاس منتفی است، ثبت‌نام در این آموزشگاه‌ها معنا ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مدارس دولتی را تعیین تکلیف کردیم غیر دولتی را هم همین طور، هموطنان مطمئن باشند در این باره هم از آنها حمایت خواهیم کرد.

خانه ریاضی مجوز ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره رابطه خانه ریاضی با آموزش و پرورش گفت: خانه ریاضی به هیچ وجه زیر مجموعه آموزش و پرورش نیست و طبق تعهداتی که با ما داشت حق بردن هیچ دانش‌آموزی را به خارج از کشور را نداشت. متاسفانه این کار را انجام داد و از حمایت آموزش و پرورش خارج شد، الان مجوز ندارد و باید اماکن با آن برخورد کند ما نامه زدیم به اماکن که برخورد کند.

وی درباره شرط در محدوده بودن برای ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز گفت: در مناطق تهران، به تشخیص مسئولان و ظرفیت ستاد، ثبت‌نام انجام شده است. اگر مدرسه ظرفیت داشته باشد، از مناطق هم جوار هم دانش‌آموز می‌گیرد، مثلا هنرستان‌ها در منطقه 18 تکمیل ظرفیت شدند و ما تصمیم گرفتیم آنها را به منطقه دو ببریم.

فولادوند گفت: بعضی وقت‌ها محدوده یک خیابان است، برای این محدوده بندی باید شاخص وجود داشته باشد، محدوده بندی ما بر اساس محدوده بندی شهرداری و مناطق آموزش و پرورش و شهرداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار