با همکاری جمعیت امام علی (ع) توزیع بسته های مایحتاج بین نیازمندان در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- هدف اصلیِ آیین «کوچه گردان عاشق»، آگاهی رسانی و تذکر دادن در خصوص مسئله محرومیت و گرسنگی است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
با همکاری جمعیت امام علی (ع) توزیع بسته های مایحتاج بین نیازمندان در خراسان جنوبی

احمد صالحی نماینده جمعیت امام علی (ع) برای اجرای این طرح در بیرجند گفت: امسال بیست و یکمین سالی است که به عنوان یک جمع مستقل دانشجویی و مردمی، در شبهای قدر، کیسه بر زمین مانده مولا علی (ع)را بر دوش می کشیم و خانه به خانه به دست خانواده های ساکن در مناطق محروم کشورمان می رسانیم.

او، با تأکید بر این که هدف اصلیِ آیین «کوچه گردان عاشق»، آگاهی رسانی و تذکر دادن در خصوص مسئله محرومیت و گرسنگی است، ادامه داد: امسال همزمان با بیش از 10 استان کشور، در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی نیز اقدام به تهیه و توزیع کیسه های مایحتاج یک ماه برای 411 خانواده شناسایی شده کردیم که ارزش هر کیسه، معادل 400 هزار تومان بوده و شامل گوشت مرغ، روغن، نخود، عدس، قند، خرما، چای،پودر، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی و برنج است.

صالحی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شناسایی خانواده ها به کمک نیروهای بومی و افراد معتمد محلی صورت گرفته و مجموعه زورخانه مالک اشتر زیر نظر تربیت بدنی نیز به عنوان ستاد بسته بندی و آماده سازی کیسه ها در اختیار جمعیت امام علی (ع) قرار گرفته است.

حسین هاشمی، مربی تیم نونهالان زور خانه مالک اشتر بیرجند نیز با اشاره به محروم بودن استان خراسان جنوبی و شناسایی آسیب ها در دهستان درح شهرستان در سربیشه، گفت: تقریبا نیمی از خانواده های شناسایی شده از اهالی اهل سنت هستند. ما برای شناسایی اهالی نیازمند منطقه، در سه گروه مردمی تقسیم بندی شده و به مناطق مختلف این دهستان که شامل حدودا ۳۱ روستاست سرکشی کردیم.

متین دهقانی نژاد دارنده مدال کشوری میل بازی و ورزشکاران این زورخانه گفت: ما و دیگر ورزشکاران و مربیان این مکان مقدس که به یکی از القاب حضرت علی علیه السلام نام گزاری شده است، تصمیم گرفتیم به همکاری با این جمعیت دانشجویی که نام مولا علی (ع) را داشته و سالهاست رسم یتیم نوازی ایشان را در پیش گرفته است.
او، تأکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، در تمامی مراحل اجرای طرح پروتکل های حفاظتی، اعم از ضد عفونی سطوح، رعایت بسته بندی بهداشتی و فاصله گذاری مناسب میان داوطلبان رعایت شده است.
دهقانی نژاد افزود: تقریبا ۱۰ روز است که به همت ۲۰ ورزشکار و ۵ مربی این زورخانه، با همراهی اعضای جمعیت امام علی(ع) و نماینده آنها کارشناس خرید، بسته بندی و توزیع بسته ها انجام می شود و همگی ما افتخار می کنیم که بتوانیم خدمتی به هموطنان و همنوعان دردمند خود انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار