انتخابات هیات رئیسه جدید«خانه احزاب» فردا برگزار می‌شود

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی خانه احزاب از انتخاب هیات رئیسه شورای مرکزی خانه احزاب در روز دوشنبه 29 اردیبهشت خبر داد و گفت برای یک سال آینده رئیس خانه احزاب از میان مستقلین انتخاب خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات هیات رئیسه جدید«خانه احزاب» فردا برگزار می‌شود

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا ضمن اعلام این خبر، گفت: «در اساس‌نامه همه احزاب ایران، هر دوره شورای مرکزی به یک دوره سه ساله تبدیل شده است. یعنی هر سه سال یکبار مجمع عمومی خانه احزاب برگزار می‌شود و اعضای شورای مرکزی که ۲۱ نفر اصلی و 9 نفر علی‌البدل هستند، انتخاب می‌شوند.»

عضو شورای مرکزی خانه احزاب ادامه داد: «در سال‌های گذشته در دوره اصلاحات، دو فراکسیون اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در خانه احزاب فعالیت داشتند. بعد از دوره اصلاحات و در دوره دوم آقای احمدی‌نژاد، خانه احزاب تعطیل شد و در یک فضای کاملا بی‌تحرک قرار گرفت تا اینکه در دوره اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی، مجددا دبیران کل احزاب و شخصیت‌های سیاسی فعال شدند و خانه احزاب مجددا بازگشایی شد.»

وی اضافه کرد: «در دوره اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی که خانه احزاب بازگشایی شد دو فراکسیون قبلی به سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین تبدیل شد. بنابراین این موضوع مطرح شد که باید هر سه فراکسیون در مدیریت کلان خانه احزاب مشارکت داشته باشند. در اساس‌نامه‌ای که در سال 94 در مجمع عمومی تصویب شد، مقرر شد، مدیریت خانه احزاب یا ریاست شورای مرکزی، یک سال در اختیار مستقلین، یک سال اصلاح‌طلبان و یک سال اصولگرایان باشد. به همین ترتیب بقیه ارکان خانه احزاب هم، نواب رئیس و کمیته‌ها و ... هر سال چرخشی شود و تغییر کند.»

نیشابوری گفت: «از سال 94 تا اواسط سال 98 به همین شیوه، خانه احزاب اداره شد. در سال 98 مجددا انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب برگزار شد 21 نفر به عنوان عضو اصلی و 9 نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند و مجددا همان سبک چرخشی اعمال شد و سال اول مدیریت خانه احزاب در اختیار اصولگرایان به ریاست آقای روح‌الامینی بود. اکنون که یک سال تمام شده است، سال دوم خانه احزاب از فردا دوشنبه 29 اردیبهشت آغاز می‌شود و مجددا برای ریاست جدید خانه احزاب و نواب و کمیته‌ها رای‌گیری صورت خواهد گرفت.»

وی با بیان اینکه در این دوره نوبت مستقلین و اعتدال‌گرایان است که ریاست خانه احزاب را بر عهده بگیرند، گفت: «همچنین اصولگرایان که سال اول ریاست را بر عهده داشتند نایب رئیس اول و اصلاح‌طلبان نایب رئیسی دوم را بر عهده خواهند گرفت و در سال آینده نوبت اصلاح‌طلبان است که ریاست خانه احزاب را بر عهده بگیرند.»

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه تمام 7 عضو فراکسیون مستقلین می‌توانند کاندیدای ریاست خانه احزاب شوند، افزود: «کسی تاکنون رسما اعلام کاندیداتوری نکرده است، ولی در مجموع فرآیند پیچیده‌ای نیست و 21 نفر رای خواهند داد که فردا بعدازظهر مشخص خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار