تیر مدافعان تعطیلی فوتبال ایران به سنگ خورد؛ لیگ برتر به زودی برمی‌گردد

تهران (پانا) - تلاش گسترده‌ای که از چند هفته قبل برخی افراد و تیم‌های خاص برای نیمه تمام ماندن لیگ برتر ایران و عدم معرفی قهرمان این فصل انجام داده بودند، بی نتیجه ماند و حالا باید تیم‌ها آماده حضور در لیگ برتر شوند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تیر مدافعان تعطیلی فوتبال ایران به سنگ خورد؛ لیگ برتر به زودی برمی‌گردد

طی چند هفته اخیر و به ویژه پس از نوروز، عده‌ای که در فوتبال حضور دارند، تمام تلاش خود را انجام دادند تا دیدارهای این فصل لیگ برتر به علت شیوع کرونا ویروس نیمه تمام بماند و قهرمان معرفی نشود و حتی در مسیر تلاش گسترده خود برای رسیدن به این هدف، یکی از این افراد که مالک متمول دو تیم لیگ برتری است، علم پزشکی را هم به بازی گرفت و دست با نظریه‌پردازی‌هایی عجیب زدند که توسط یکی از بزرگترین فوق تخصص‌های عفونی در گفت‌وگویی که با پانا صورت گرفته بود، رد شد.

تلاش‌هایی که فرمول نداشت

تلاش‌ها برای تعطیل شدن لیگ برتر در حالی صورت می‌گرفت که اکثر آنها فاقد فرمول جامع برای 3 سطح اصلی فوتبال ایران بود و تنها یک نقطه مشترک داشت: « قهرمان نباید معرفی شود ».

اما هیچ کدام از مدعیان تعطیلی لیگ برتر فرمولی برای تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا، سقوط کننده به دسته اول و صعود کرده به لیگ برتر و صعود و سقوط به دسته اول و دوم نداشتند. البته به عبارت دیگر، اصولا بسیاری از آنها کاری با دسته اول و رقابت داغی که بین رده‌های اول تا هفتم برقرار است نداشتند و پاسخی برای این سوال آماده نکرده بودند که تکلیف لیگ آزادگان چه می‌شود و بر چه اساسی باید تیم‌هایی مانند آلومینیوم اراک و خوشه طلایی که تنها یک امتیاز با منطقه صعود به لیگ برتر فاصله دارند و یا نود ارومیه که با یک برد به رده دوم می‌رسد، بپذیرند که بی‌خیال صعود به لیگ برتر شوند و همه تلاش‌های این فصل خود را نادیده بگیرند.

البته وضعیت لیگ آزادگان، در لیگ برتر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم برقرار است و اینکه چگونه می‌توان از کنار نام شهر خودرو مشهد، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در راه کسب سهمیه عبور کرد در حالی که این سه تیم با توجه به روبرو شدن تیم‌های رده دوم تا چهارم با یکدیگر در هفته‌های باقی مانده، شانس مسلم کسب سهمیه آسیایی هستند. اما مدعیان تعطیلی پاسخی هم برای این موضوع نداشتند و به راحتی از کنار آن عبور می‌کردند.

در واقع تلاشی که مهم‌ترین مدعیان تعطیلی لیگ برتر صورت می‌دادند، تنها در یک راستا بود. آنها برای فرار از هجمه هواداران‌شان که باز هم به رغم هزینه‌های میلیاردی نتوانستند قهرمان شوند، راه حل را تنها در جلوگیری غیر فوتبالی از قهرمانی پرسپولیس دیدند که بگویند اگر ما قهرمان نشدیم، اجازه ندادیم پرسپولیس هم قهرمان شود.

تیرها به سنگ خورد

هر چند روز به روز به تلاش مدعیان تعطیلی لیگ برتر افزوده شد و آنها همچنان امیدوار بودند که حداقل به بخشی از هدف خود برسند اما به نظر می‌رسد وزارت بهداشت برخلاف میل و علاقه آنها حرکت کرده است و همانطور که شب گذشته ایرج حریرچی اعلام کرد، خبری از تعطیل شدن لیگ برتر نخواهد بود و تیم‌ها از چند روز آینده تمرینات خود را آغاز خواهند کرد.

شنبه پروتکل‌های ضد کرونایی برای لیگ برتر و لیگ آزادگان اعلام خواهد شد و 3 هفته بعد از آن و احتمالا از 20 خرداد مسابقات بدون حضور تماشاگر از سر گرفته خواهد شد و تیم‌ها هر 5 روز به مصاف هم می‌روند تا لیگ برتر با برگزاری 9 هفته باقی مانده به پایان برسد.

البته در این بین گفته می‌شود با توجه به برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر، این احتمال وجود دارد که مسابقات در شهرهای سفید برگزار شود و استانی مانند خوزستان که این روزها مهم‌ترین کانون شیوع کرونا ویروس است، در صورت عدم بهبود وضعیت تیم‌هایش راهی شهرهای سفید خواهند شد.

پس از پایان لیگ برتر و پیش از اینکه لیگ قهرمانان آسیا از سر گرفته شود، جام حذفی برگزار خواهد شد و به فاصله 5 روز دیدارهای باقی مانده این جام هم برگزار شده تا پرونده این جام هم بسته شده و 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله گروهی خواهند رفت تا احتمالا همه تیم‌ها در قطر ادامه مسابقات را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار