کشف ۴۸۵ میلیارد ریال کالای ضروری طی ۷۲ ساعت گذشته

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده به ارزش بیش از ۴۸۵ میلیارد ریال طی ۷۲ ساعت در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۴۸۵ میلیارد ریال کالای ضروری طی ۷۲ ساعت گذشته

به گزارش سایت پلیس، سردار محمدرضا مقیمی اظهار کرد: با عنایت به نوسانات ارزی و قیمت کالاها در بازار داخل، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ضروری به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و همچنان در سطح کشور در حال اجراست.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طی ۷۲ ساعت از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ با کار اطلاعاتی دقیق، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری از قبیل انواع حبوبات، غلات، مواد غذایی، پروتئینی، انواع مواد شوینده و ... را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از این انبارها موفق به کشف دو هزار و ۵۱۴ تن و ۱۹۰ کیلوگرم انواع کالاهای اساسی و ضروری، مواد غذایی و پروتئینی، به همراه ۲۲ تن انواع کود شیمیایی،۹۷۲ هزار و ۳۰۰ نخ سیگار، ۱۹ هزار و ۹۰۰ قوطی انواع رب گوجه فرنگی، دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۲۱۰ قلم انواع دارو و لوازم آرایشی بهداشتی، یک هزار و ۹۸۹ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۱۲ هزار و ۶۰۰ قطعه انواع لوازم یدکی، ۸۰ هزار و ۲۸۴ بطری انواع نوشابه و آبمیوه و مواد شوینده، ۴۹ هزار و ۳۰۰ بسته انواع ماکارونی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از ۴۸۵ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال برآورد کرده و در این رابطه ۱۵۸ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل تعزیرات حکومتی شدند.

سردار مقیمی در پایان با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات در استان های هرمزگان، خراسان رضوی و فارس بوده از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار