رعایت پروتکل‌های بهداشتی مساجد البرز در شب های قدر الزامی است

کرج (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه همواره دشمنان به دنبال فرصت مناسب برای تخریب چهره دین و مذهب و مقام معظم رهبری هستند، بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شب های قدر در مساجد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل‌های بهداشتی مساجد البرز در شب های قدر الزامی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق با اشاره به بازگشایی در مساجد در شب های قدر، افزود:‌ لازم است تا همگی توصیه رهبر معظم انقلاب برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مساجد را جدی بگیریم.

وی اظهار کرد: اکنون که پیگیری های مردم مومن، متدین و جوانان و سخنان به جا و با ارزش مقام معظم رهبری منجر به بازگشایی مساجد شده، همه باید تلاش کنند تا این مراسم با نهایت دقت و رعایت مسایل بهداشتی برگزار شود.

ولایی برحق ادامه داد: مسوولان هیئات مذهبی، مساجد و تمام دغدغه مندان باید پای کار آمده و به سرعت مقدمات مسایل بهداشتی را در مساجد فراهم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ضمن تاکید بر محتوای شب های قدر، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب عهده دار این مسوولیت شدند باید به نحو احسن این مراسم برگزار شده تا پاسخی محکم به دشمنان این نظام بوده و هم مردم بهره کامل را از این مراسم معنوی ببرند.

از جمله دستورالعمل های برگزاری مراسم شب قدر در مساجد و هیات های مذهبی رعایت فاصله حداقل یک متر مردم از همدیگر است. ضمن اینکه در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر انجام شود.

رعایت تهویه مناسب در محل های بسته مانند شبستان، عدم حضور بیماران خاص و بیماری های زمینه ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان، ممنوعیت هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات و استفاده تمام افراد از ماسک و دستکش، سجاده،‌ مهر، قرآن،‌ مفاتیح و چادر نماز شخصی (بانوان) از جمله این پروتکل های بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار