راهکار «محسن هاشمی» برای نقد کردن 500 اتوبوس دولتی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت به شهردارتهران پیشنهاد شد قرارداد خرید 500 دستگاه اتوبوس را با کارخانه‌ها داخلی بسته تا قسط اول خرید را دولت بپردازد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
راهکار «محسن هاشمی»  برای نقد کردن 500  اتوبوس دولتی

مدتی پیش حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا گفته بود به طور مثال در تهران ۵۰۰ اتوبوس مورد نیاز است و استان‌های دیگر هم مجموعاً ۱۵۰۰ اتوبوس نیازدارند، اگر شهرداری‌ها بتوانند اتوبوس‌های مورد نیاز را به خدمت بگیرند یعنی بتوانند، اتوبوس داخلی یا خارجی را تا پایان اردیبهشت تحویل بگیرند، آن وقت ما هم حاضریم در این زمینه کمک کنیم مخصوصاً در قسط اولی که باید پرداخت کنند تا اتوبوس آماده شود، به عنوان دولت کمک می‌کنیم و بقیه اقساط را هم خود شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند.

چند روزی به پایان مهلت اعلام شده باقی مانده است و پیشنهاد شهرداری درخصوص خرید مینی‌بوس به جای اتوبوس هم به سرانجامی نرسیده است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درخصوص سرانجام نقد کردن 500 اتوبوس دولتی گفت: به شهردار تهران پیشنهاد کرده‌ام قرار داد خرید 500 دستگاه اتوبوس را با کارخانه‌ها داخلی بسته تا قسط اول خرید را دولت بپردازد.

به گفته هاشمی کارخانه های داخلی امکان ساخت 500 دستگاه اتوبوس را دارند.

اما به نظر می‌آید باز هم شهرداری چندان پیشنهادات شورا را جدی نگرفته است. امروز محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با سایت خبری شهرداری تهران نا امیدانه درباره دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تأمین 500 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران، توضیح داد: بر مبنای این دستور بعد از تأمین و تحویل 500 دستگاه اتوبوس به شهر تهران، باید قسط اول را دولت و بقیه اقساط را شهرداری تهران پرداخت کند.

او با تأکید بر اینکه دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تأمین 500 دستگاه اتوبوس تا پایان اردیبهشت بوده است و 9 روز دیگر این مهلت به اتمام می‌رسد، افزود: اتوبوس آماده‌ای در کشور وجود ندارد که شهرداری تهران تا پایان اردیبهشت آن را خریداری کند. در ضمن واردات اتوبوس نیز به علت اجرای قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» ممنوع شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان بیان کرد: شهرداری تهران در حال پیگیری برای خرید 500 دستگاه اتوبوس است اما بعید می‌دانم که در 9 روز نتیجه‌ای حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار