رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

تربیت اجتماعی وظیفه اصلی آموزش و پرورش است

شهرری(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت آموزش و پرورش باید دانش آموزانی را تربیت کند که وظایف خود را در جامعه و مدرسه بدانند و مسئولیت پذیر باشند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی وظیفه اصلی آموزش و پرورش است

بهروز نصیری به مناسبت روز سازمان دانش آموزی در گفتگو با پانا اظهار کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت اجتماعی است؛ یعنی دانش‌آموزان رفتار‌ها‌ و مسئولیت‌‌های‌ اجتماعی را در مدرسه و محیط خارج از مدرسه تمرین کنند و این امر برای مسئولین آموزش و پرورش یک دغدغه بود که منجر به ایجاد سازمان دانش‌آموزی شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ری؛ ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی و تشکلات گفت: اما آنچه در پایه‌گذاری در نظر داشتیم متفاوت است، زیرا ما می‌خواستیم که تشکیلات در درون خود تنوع داشته باشد که در برنامه‌ریزی ما پیشتازان ۱۴ قطب که شامل (پیشتاز فضای سبز، پیشتاز فرهنگی هنری، پیشتاز تدارکات و پشتیبانی، پیشتاز انتظامات و اجتماعی، پیشتاز اردویی ) بود و هر دانش‌آموز با توجه به علاقه و مهارت خود در هر یک از این گروه‌ها می‌پیوستند و آموزش‌های لازم را می دیدند و مربی که آموزش تخصصی دیده بود، آموزش‌ها را به دانش‌آموز منتقل کرده و آنان را ارزیابی می‌کرد، خروج دانش ‌آموز از چنین سیستمی بسیار بهتر خواهد بود و او خود را عضوی از این جامعه می‌دانست و مهارت‌های اجتماعی را به خوبی فرا می‌گرفت.

او در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر این فعالیت‌ها جزو فعالیت‌های فرعی شده و کلاس درس به اصل تبدیل شده است که عوامل فراوان در این تغییر عقیده وجود دارد. در واقع برنامه ریزان کلان آموزش و پرورش به این باور نرسیدند که فعالیت‌ و مشارکت‌های اجتماعی گروهی دانش‌آموزان؛ اساس آموزش و پرورش است و از طرفی هم دبیران و اولیا این نیاز را پررنگ حس نمی کنند. البته سند تحول بنیادین این مسئله را بسیار خوب مدیریت کرده و برای حل مسئله نیاز به عزم عمومی داریم.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار