مسجدجامعی: کار شهرداری موزه‌داری نیست

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران نسبت به فراخوان طراحی موزه سیمان به شهرداری تذکر داد و گفت کار شهرداری موزه داری نیست.

کد مطلب: ۱۰۷۲۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مسجدجامعی: کار شهرداری موزه‌داری نیست

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به فراخوانی که برای طراحی موزه سیمان ری در روزنامه همشهری منتشر شده است، گفت: کار شهرداری موزه داری نیست و باید اگر می خواهیم به این موضوع ورود کنیم، نسبتی به شهر و شهروندان داشته باشد.
وی ادامه داد: در خصوص موزه سیمان از زمانی که آقای جهانگیری وزیر صنعت بود، این موضوع مطرح بود و شهرداری و شورا نیز همکاری هایی داشتند اما در حال حاضر نه دولت می تواند هزینه های ایجاد این موزه را بدهد و شهرداری نیز در هزینه های خود مانده است، بنابراین نمی توان درست به اجرای طرح کمک کرد.
مسجدجامعی با اشاره به دو فضای تاریخی در اطراف این موزه گفت: چشمه علی و دژ رشکان در این منطقه وجود دارند که به خاطر ثبت میراثی آن، ساخت و سازها در اطراف آنها محدود است.
وی تأکید کرد: باید برای طراحی این موزه کارهای فنی و تخصصی دقیقی انجام شود و در حوزه استحکام بخشی و اصالت دقت عمل بالایی داشته باشیم که این کار به زمانبندی بیش از یک سال نیاز دارد.
این عضو شورا تأکید کرد: با توجه به حساسیت های موجود برای طراحی این موضوع و مناسب نبودن وضعیت مالی، بهتر است نسبت به این موضوع تأمل بیشتری کنیم و اگر قرار است کمک مالی در این رابطه کنیم، به زخم های خودمان در شهرداری بزنیم. گاهی کار نکردن بهتر از کار کردن است.
وی تأکید کرد: این موضوع در شورای شهر نیز مطرح شد تا نقطه نظرات شورا نیز لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار