خطیب نماز جمعه تهران:

تحریم‌ها مردم جان برکف ما را از پای در نمی‌آورد/كالاهای ایرانی مرغوب به بازار ارایه شود

خبرگزاری پانا: امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحریم های غرب علیه کشورمان، اظهار كرد: مشکلات اقتصادی که درپی تحریم چند کشور زورگو علیه ملت ما اعمال می‌شود، مردم جان برکف ما را از پای در نمی آورد.

کد مطلب: ۱۰۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به استقال پرشكوه مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری، گفت:حضور پرشکوه مردم فهیم، خداشناس و ولایت‌مدار استان خراسان شمالی در استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخی به دشمنان نظام است.

وی افزود: استقبال پرشکوه مردم از مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی در شرایطی به وقوع پیوست که دنیا ما را در شدیدترین تحریم ها قرار داده و به خیال خام خود می‌خواهد ملت ایران را به نظام خود کم‌علاقه کند اما دنیا این حقیقت را نمی‌تواند بفهمد که مسئله رهبری در ایران استمرار حرکت انبیاست و عشق به ولایت در دل های این مردم جای گرفته و یک سرمایه عظیم و مایه آرامش است.

وی اضافه کرد: این سرمایه عظیم پیروی از ولایت، به دشمنان پیام می‌دهد که دشمنان هر مقدار با خباثت و رذالت در برابر ملت با استفاده از انواع تاکتیک‌ها عمل کنند، این ملت با داشتن چنین رهبری هیچ‌گاه تضعیف نخواهد شد.

خطیب جمعه تهران با قدردانی از مردم خوب استان خراسان شمالی در استقبال توصیف‌ناپذیر از رهبر معظم انقلاب گفت: در این استان قومیت‌های مختلف ترک، فارس، ترکمن، تات، کرد و اقوام دیگر و همچنین اهل سنت در کنار شیعیان زندگی می‌کنند و این عشق به رهبری به ویژه در نوجوانان و جوانان، انسان را به فکر عشق مسلمانان صدر اسلام به پیامبر می‌اندازد.

وی با اشاره به محورهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم و خواص استان خراسان شمالی مبنی بر اینکه علت تحریم‌ها تنها مسئله هسته‌ای نیست ‌گفت: در این 33 سال، حتی زمانی که به فناوری هسته‌ای دست نیافته بودیم انواع تحریم ها را تحمل کرده ایم.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این مدت، امریکا اموال و دارایی‌های ایران را مسدود و یکی بعد از دیگری تحریم‌ها را اعمال کرد و قومیت‌ها را تحریک می‌کرد تا شاید بتواند کشور را به آشوب بکشد اما در برابر هر یک از این اقدامات و حمله نظامی هشت ساله علیه این نظام مقدس، مردم قوی‌تر شدند.

وی افزود: آنها با این فشارهای خود گمان می کردند انقلاب نوپای ما را از بین خواهند برد اما در آن شرایط مردم با اتکا به خدا با پیشرفته‌ترین سلاح‌های آنها رویارویی کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به برخی دیگر از محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی گفت: امروز مشکلاتی‌ داریم و گرانی و بیکاری بخشی از جوانان، از مشکلات غیرقابل انکار است، اما این ها مشکلی نیست که قابل حل نباشد، مهم‌تر از آنها را پیش تر نیز داشتیم که با فضل الهی و با تمسک به عنایات اهل بیت (ع) پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: این ملت جنگ نظامی را پشت سر گذاشت و در جریان فتنه 88 نیز با تدبیر رهبری و بصیرت مردم، فتنه‌های عظیم را بی‌اثر کرد؛ مردم ما با پیروی از رهبری و تکیه بر جوانان مستعد و توان علمی بالا در بخش های مختلف، مشکلات امروز را نیز که بخشی از آنها ناشی از تحریم است، حل خواهند کرد.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم با اشاره به اینکه همیشه مشکلاتی که دشمن برای ما به وجود آورده، ما را یک قدم به پیش برده است تصریح کرد: در 33 سال گذشته، عقب نشینی نکرده ایم و همیشه تحت فشارها رو به صعود بوده ایم.

وی با اشاره به تحریم های غرب علیه کشورمان افزود: مشکلات اقتصادی که درپی تحریم چند کشور زورگو علیه ملت ما اعمال می‌شود، مردم جان برکف ما را از پای در نمی آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: امام خمینی (ره) اسلام را به صحنه آورد و به واسطه آن ملت ما بیدار شد، ریشه های استکبار را قطع و قدرت جهنمی امریکا را دور کرد و انگلیس را به لحاظ سیاسی به زانو درآورد.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه استمرار حضور مردم در همه عرصه ها به ویژه در جنگ تحمیلی، موجب عصبانیت غرب شده است افزود: این باعث شده است تا آنها به تحریم روی آورند و این تحریم ها ادامه خواهد داشت اما ما باید بیدار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تاکید بر حمایت از تولید ملی و استفاده از کالاهای ایرانی گفت: خداوند هرگز راضی نیست که سایه شوم کفار در همه امور و جبهه های مختلف بر سر امت اسلامی باشد؛ آنها هرگز نباید بر ما استیلای اقتصادی، نظامی و فرهنگی پیدا کنند.

وی با اشاره به این که تولید تاکتیک جنگی رمز حیات ماست افزود: از دولت و مجلس انتظار داریم موضوع اقتصاد را به عنوان جهاد و دفاع جدی بگیرند و کارخانه های تولیدی را احیا کنند تا برای جوانان اشتغال ایجاد شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین خواستار عرضه کالاهای ایرانی مرغوب به بازارها شد.

خطیب جمعه تهران در ادامه به موضوع درگیری ها در مرز ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: نشانه هایی وجود دارد که ترکیه با طراحی غرب و ناتو می خواهد به کشور اسلامی و ضداسرائیلی سوریه ضربه بزند.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه را کشوری اسلامی می دانیم که نباید با دستور ناتو حرکت کند تصریح کرد: ترکیه به جای آنکه به شورشی ها سلاح بدهد، باید آنها را قانع کند که به اصلاحات آغاز شده در سوریه پای بند بمانند، ما همچنین از ملت ترکیه انتظار داریم از مسئولانشان بخواهند مانع از اقدامات خود در سوریه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به اوضاع بحرین اشاره کرد و گفت: به رغم تدابیر شدید امنیتی تظاهرات کوبنده مردم به‌پاخاسته بحرین، همچنان ادامه دارد و این نشان دهنده آن است که مردم بر خواست خود پافشاری می کنند.

هم چنین خطیب جمعه تهران در خطبه نخست با اشاره به برنامه های مختلف دین اسلام برای زندگی بشر گفت: اسلام پیشرو حرکت بشریت است و مسلمانان هم باید این موضوع را جامه عمل بپوشانند.

وی با تاکید بر این که اسلام دین کاملی است و چون از جانب خالق آمده، همه جوانب زندگی انسان در آن بیان شده است افزود: به همین علت اسلام همواره تاکید دارد امت اسلام، امتی کامل و وسط است و به همین علت مسلمانان باید در همه بخش ها پیشرو و خط شکن باشند .

صدیقی در ادامه با اشاره به در پیش بودن موسم حج و مناسبت دحو الارض، داستان حضرت ابراهیم و دعای آن حضرت در درگاه خداوند برای قرار دادن ذریه آن حضرت به عنوان امام و پیشوا در جامعه گفت: امت اسلامی راه خودش را از یک مسیر و آنهم راه خدا و فرستاده او یعنی پیامبر(ص)و ائمه(ع) دریافت می کند.

وی کعبه و حج را محور وحدت مسلمین دانست و اضافه کرد :‌کعبه علاوه برجایگاه معنوی و عرفانی و اخلاقی، دارای جایگاه مهم سیاسی نیز هست و می تواند همه مسلمانان را حول خود جمع کند.

خطیب جمعه تهران در پایان شهادت جواد الائمه (ع) را تسلیت گفت و یاد شهید آیت الله اشرفی اصفهانی؛ چهارمین شهید محراب را گرامی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار