مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌‌های استان تهران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی:

سازمان دانش‌آموزی زمینه مشارکت همه‌جانبه دانش‌آموزان درفعالیت‌های گروهی و تیمی را فراهم می‌کند

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در آستانه سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی؛ ضمن تبریک این روز از این سازمان به عنوان مرکز تربیت اجتماعی دانش‌آموزان یاد کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی زمینه مشارکت همه‌جانبه دانش‌آموزان درفعالیت‌های گروهی و تیمی را  فراهم می‌کند

محمد صیدلو در گفت‌و‌گو با پانا با بیان این‌که سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل در کنار معاونت پرورشی فعالیت می‌کند، گفت: این سازمان با توجه به ماهیت و ساختار خود با ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه دانش‌آموزان در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و‌ هنری به دنبال پرورش انسانی دین‌باور، بانشاط، خداجو، امیدوار، اخلاق‌مدار، مشارکت‌جو، قانون‌مند و جامعه‌پذیر در تمامی سطوح و ارکان جامعه است.
او از تربیت اجتماعی به عنوان فلسفه وجودی و ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی یاد کرد و ادامه داد: از آن‌جا که یکی از مخاطبین اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری جوانان و نوجوانان هستند؛ اعضای این سازمان باید برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم ‌با بهره گیری از نیروی جوانی، پویایی تشکیلات و خلاقیت‌های گروهی گام بردارند.

صیدلو با تاکید بر نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی_ایرانی از طریق رفتارهای جمعی و گروهی در وجود دانش‌آموزان تصریح کرد: اعضای این سازمان در فعالیت‌های جمعی با همدلی، همفکری و همکاری منش‌های انسانی را در خود پرورانده و با هم‌افزایی و خرد جمعی برای پیشرفت ایران و آسایش مردم عزیز کشورمان تلاش می‌نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران خاطر نشان کرد: کسب علم و فضایل اخلاقی جز در سایه ایمان و اعتقاد همچنین گوش دادن به فرامین مربیان و راهبران دلسوز و کارآمد که خالصانه در خدمت سازمان فعالیت می‌کنند، امکان‌پذیر نخواهد بود و شایسته است مربیان گرانقدر سازمان با افزایش صلاحیت حرفه‌ای و مهارت‌های تخصصی سازمانی، دانش‌‌آموزان را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر در جامعه آماده کنند.

صیدلو تصریح کرد: با نظم گروهی و عمل به مقررات گروه، شهروندی قانونمدار تربیت خواهیم کرد که برای احقاق حقوق شهروندی خود و دیگران تلاش کرده و مسئولین تصمیم‌گیرنده در آموزش و‌ پرورش را نیز با استفاده از ظرفیت شورای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی با دیدگاه‌های دانش‌آموزان و همسالانش آشنا خواهد کرد.

او با اشاره به اهمیت فعالیت دانش‌آموزان در خبرگزاری دانش‌آموزی پانا و برنامه‌های مهارتی و آموزشی این بخش تاکید کرد: پانا تنها خبرگزاری موجود در سطح جامعه است که به دانش‌آموزان فرصت و امکان می‌دهد در عرصه رسانه ای و اجتماعی فعال بوده و خبر مدارس را به قلم خود به گوش دیگران برسانند؛ همچنین بستری برای آموزش و تقویت مهارت‌هایی مثل خبرنویسی، عکاسی و ارتباط میان‌فردی برای بچه‌ها فراهم آورده‌است.

گفتگو: نغمه مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار