تقدیر از پیشکسوتان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پنجمین روز هفته معلم

تهران (پانا) - معاون‌ وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پنجمین روز هفته بزرگداشت مقام معلم که به نام « تجلیل از پیشکسوتان و گنجینه‌های تعلیم و تربیت» نام گذاری شده است از پیشکسوتان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از پیشکسوتان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پنجمین روز هفته معلم

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست با بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی ضمن گرامیداشت تقارن ماه مبارک رمضان و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی از تخصص، انگیزه و کارآمدی بالایی برخوردار هستند و فرهیختگی علمی در بازنشستگان این سازمان به خوبی مشهود است.

معاون وزیر یکی از اهداف ‌برگزاری این نشست را قدردانی و تکریم از بازنشستگان دانست و افزود: تکریم و قدردانی باید سکه رایج جامعه باشد و استفاده از تجربیات ناب پیشکسوتان و یافتن راهکاری جهت نظام دادن به تجربیات آنان از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.

حسینی یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی دانست و افزود: سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی سه سرمایه غیر ملموس هستند و نود درصد توسعه جهان وابسته به این سرمایه‌های غیر ملموس است.

‏وی افزود: عدم استفاده از تجارب سرمایه‌های انسانی و گسستگی این تجارب باعث به وجود آمدن جامعه کوتاه مدت و سازمان پروژه‌ای می‌شود. در جامعه کوتاه مدت از نیروی انسانی که عامل اصلی توسعه است به درستی استفاده نمی‌شود و استفاده از تجربیات منجر به تجدید حیات شوندگی، تحرک، پویایی و توسعه جامعه و سازمان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در فرهنگی سیاسی عنصر نفی بر عنصر اثبات چیرگی دارد افزود: در گفت‌وگوها مدام مطالبه گری بجای مسئولیت پذیری وجود دارد اما انسان موفق انسان مسئولیت پذیری است که با زمان است بجای در زمان بودن و خود را محصور گذشته نمی‌کند.

‏حسینی در ادامه با بیان اینکه پژوهش مبنای تمامی‌ فعالیت‌ها در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است افزود: معلمان امروزی نیاز به مهارت‌های چندگانه دارند و دانشگاه فرهنگیان باید به سمت تربیت معلم چند مهارتی حرکت کند.

وی افزود: یکی از طرح‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی طرح راهنمایان بالینی است که هدف از این طرح استفاده از تجربیات معلمان توانمند بازنشسته و انتقال تجربیات و سیاست‌های آموزش و پرورش استثنایی به معلمان جوان است. ‏استفاده نظام مند از تجربیات بازنشستگان در قالب طرح گنجینه مدیریتی بازنشستگان و راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان از دیگر فعالیت‌های در حال پیگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار