استفاده از نیروهای بومی در بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل

اردبیل (پانا) - به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ‌ بر اساس هدفگذاری‌ های انجام شده از نیروهای بومی برای تهیه بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل استفاده می ‌شود.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از نیروهای بومی در بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی در جلسه بررسی بازنگری طرح جامع گردشگری استان اظهار کرد: ‌تاکید اصلی در بازنگری طرح جامع گردشگری استان عملیاتی و واقعی بودن آن است تا داده‌های گردآوری شده منجر به تعریف طرح‌های پیشران در بخش گردشگری شود.

او استفاده از نیروهای بومی برای تهیه بازنگری طرح جامع گردشگری استان را ضروری دانست و افزود: «هدف از این مهم در کنار استفاده از ظرفیت‌های بومی، انتقال تجربیات و دانش مدیر طرح به نیروهای بومی است تا با آموزش این افراد زمینه برای استفاده از آنها در طرح‌های بعدی فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید بر توجه به تمامی ظرفیت‌های استان در بازنگری طرح بیان کرد:‌ مطالعه در راستای جذب گردشگر در حوزه میراث فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان در این حوزه از جمله بخش‌هایی بوده که مورد تاکید اساسی است.

فلاحی توجه به گردشگری زمستانی و رونق هر چه بیشتر این بخش، صفویه‌شناسی و تور سبلان‌گردی را از دیگر بخش‌های قابل توجه در تهیه بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل عنوان کرد و گفت: باید در تعریف طرح‌ها به ظرفیت‌های بومی استان توجه شود.

او گردشگری مجازی را اقدامی مهم در راستای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های استان در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری استان در بستر اینترنت در حال راه‌اندازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید بر کاربردی بودن خروجی بازنگری طرح افزود: خروجی این مطالعات باید تجاری‌سازی و برندسازی باشد.

مدیر طرح بازنگری طرح جامع گردشگری استان نیز در این جلسه تعریف طرح‌های جاذب گردشگری را از جمله موارد قابل توجه در بازنگری طرح عنوان کرد و گفت: در کنار قابلیت‌هایی که در حوزه گردشگری استان در سال‌های گذشته معرفی شده و ظرفیت‌هایی که سایر استان‌ها از آن محرومند باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدتقی رهنمایی، ساماندهی فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری را ضروری دانست و اظهار کرد: برای رونق هر چه بیشتر این بخش باید جاذبه‌هایی تعریف شود که منحصر به‌فرد باشد که از جمله راهکارها در این زمینه تلفیق جاذبه‌های مختلف باهم است.

او از بررسی وضع موجود و روند تغییرات ایجاد شده در فاصله سال‌های تدوین طرح جامع تاکنون خبر داد و افزود: چهار هدف ارتقای جایگاه استان اردبیل در نظام گردشگری کشور با ارائه راهکارها، ساماندهی و تعادل‌بخشی فضای گردشگری استان، ترکیب جاذبه‌های گردشگری و پیوند گردشگری استان با مناطق برون‌مرزی در تدوین طرح مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیر طرح بازنگری طرح جامع گردشگری استان بیان کرد:‌ این طرح به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین خواهد شد، اما پس از تهیه به دلیل ایجاد تغییرات در سال‌های آینده باید به صورت مداوم پایش شده و تغییرات لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار