همایش "مفهوم شیدایی" در منطقه1

تهران(پانا)- همایش مفهوم شیدایی به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در منطقه 1 به صورت نشست مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش "مفهوم شیدایی"  در منطقه1
به گزارش خبرگزاری پانا، با حضور افتخاری علی اصغرفانی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور، صادق صادق پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه1، فاطمه سید مومن، معاون پرورشی و فرهنگی، معاونین آموزشی و طیف گسترده ای از مدیران و فرهنگیان منطقه به مناسبت بزرگداشت هفته معلم، در ارتباطی تصویری همایش آموزشی "مفهوم شیدایی" با نگاهی به دنیای دیجیتال در ایران و جهان؛ شناخت عصر مفهوم و پنج ذهن برتر برای آینده برگزار شد.
فانی در این همایش ضمن تبریک هفته گرامیداشت معلم به جامعه فرهنگی، با توصیفی روشن از شرایط خاص پیش روی آموزش و پرورش به ذکر 14 راهکار عملی برای برون رفت از آسیب های تغییرات بسیار سریع و تبدیل کردن آن ها به فرصت های ارزشمند برای آموزش و پرورش پرداخت.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در عصر مفهوم زندگی می کنیم. مهمترین اصل را، اصل همدلی بیان کرد؛ سپس تصریح کرد که مهارت های مورد نیاز مدیران در این عصر شامل، مهارت های فنی، انسانی و ادراکی است.
وی افزود: اصلی ترین مهارت، یعنی مهارت اداراکی، به مدیران یاد آور می شود که با تکیه برتجربیات قبلی و بدون اطلاعات کامل تصمیم گیری های به جایی داشته باشند و در مقابل مقاومت در برابر تغییری که به دلایلی چون عادت به خطر افتادن منافع، ابهام و خاطره های ناخوش از تغییرات قبلی با آن مواجه می گردند با بهره برداری از نظرات مجریان در برنامه ریزی ها و مدیریت مشارکتی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
صادق صادق پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه1 نیز به عنوان برگزار کننده اصلی این نشست علمی، ضمن قدردانی از حضور مجازی همکارانش و تشکر از فعالیت های متعدد آموزشی و پرورشی که در این شرایط ویژه در منطقه انجام شده است، مباحث مطرح شده از سوی دکتر فانی را بسیار مهم و نیاز فوری جامعه فرهنگی کشور توصیف کرد.
در پایان این دیدار مجازی پرسش و پاسخ های طرفین نیز انجام شد، و با استقبال مخاطبان مقرر شد این نشست های علمی ادامه داشته باشد. همچنین موضوع جلسه بعدی ، پرداختن به دنیای دیجیتال و کتاب پنج ذهن برتر انتخاب گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار