معلمان باید کلاس مجازی را در ساعات آموزشی برای دانش آموزان برگزار کنند

کاشمر(پانا)- نماینده انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهرستان کاشمر اعلام کرد معلمان باید کلاس مجازی را در ساعات آموزشی برای دانش آموزان برگزار کنند تا ذهن آنها پرانرژی و آماده دریافت مفاهیم دروس باشد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید کلاس مجازی را  در ساعات آموزشی برای دانش آموزان برگزار کنند

کاظم شیردل در گفتگو با پانا گفت: رابطه انسان با خداوند متعال به دو حالت است، زمانی خداوند مهمان انسان ها است و انسان میزبان یا در حالت دوم انسان مهمان و خداوند میزبان است، در شرایط فعلی با ورود ویروس کرونا به جهان طوری شده که ما هم ″میزبان هستیم و هم مهمان″.

او گفت: به نقل از آیت الله جوادی آملی آدم ها زمانی میزبان می شوند که دست هایشان از هر طرف بسته باشد و تنها امیدهایشان به او است، اما این حالت جنبه بدی ندارد و فوایدی مانند همدلی بیشتر مردم به یکدیگر و نزدیکی انسان ها به خالقشان دارد.
شیردل افزود: انشالله با ورود ماه برکت آسمانی و دعاهای ما ریشه این ویروس از جهان هستی پاک خواهد شد.
مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: استفاده زیاد از فضای مجازی باعث افت تحصیلی می شود. ما هر چاره ای بیندیشیم برای آموزش مجازی باز هم با صحنه های غم انگیزی رو به رو خواهیم شد؛ گر چه ″فضای مجازی″ برای باقی حوزه ها مفید و موجب پیشرفت می‌شود؛ اما در حوزه تربیت و آموزش نتیجه مثبت زیادی نخواهد داد.
او گفت: با توجه به این که انسان ها اجتماعی هستند باید دانش آموزان در کنار همدیگر مرحله ″تربیت و اجتماعی شدن″ را آموزش ببینید؛ بر این اساس ما عاجز هستیم تربیت را به معنای واقعی در فضای مجازی به دانش آموزان آموزش دهیم.
شیردل گفت: پیشنهادها در این رابطه این است که سبک مدیریت مان را تغییر دهیم. هم اکنون شیوه آموزشی دنیا متفاوت شده است، الان فضای حقیقی وجود ندارد که معلم در کلاس ها تدریس کند و معاونان اداره قادر نیستند با مدیران مدارس جلسه بگذارند؛ بنابراین باید سبک ما همانند وضعیت کنونی باشد. پس می توان پیشنهاد داد که جلسات مجازی با مدیران مدارس در ساعتی معین برگزار شود و به آنها ابلاغ شود که برنامه هفتگی برای مدرسه خود داشته باشند، ما از طرف والدین گرامی با این بازخورد ها مواجه هستیم.
شیردل ادامه داد: با توجه به این که بعضی از والدین به اینترنت دسترسی آسانی ندارند؛ باید هر مدرسه برای کلاس های خود اعم از ساعت مشخص برای آموزش و امتحان داشته باشد و زمانی که این ایده برنامه ریزی شود مدیران به معاونین ابلاغ نمایند تا به صورت صحیح این کار اجرا شود و مانع تداخل های احتمالی شود.
او افزود: طبق پژوهش و نتایج؛ ما فهمیده ایم بهترین ساعت آموزش صبح است؛ اما معلمان به این مورد بی توجهی کرده و ساعت ۲ بعد از ظهر آموزش یا امتحان می گیرند. این امر باعث می شود دانش آموزان با ذهنی خسته و آشفته در کلاس های مجازی شرکت کنند.
او در ادامه گفت: ما باید در تلاش باشیم که فضای مجازی را به فضای حقیقی نزدیک کنیم. مشکلی که در وضعیت فعلی داریم این است که میزان خشونت در خانواده ها بسیار بالاست؛ چرا که همه در خانه هستند. توصیه من به معاونین و معلمین این است که همانند زمانی که در کلاس ها، قبل از تدریس آمادگی ذهنی برای دانش آموزان ایجاد می کردند هم اکنون نیز در کانال ها و گروه ها به این کار ادامه دهند تا استرس و فشار روانی دانش آموزان کاهش یابد. این فعالیت در آموزش و تربیت آنها نقش به سزایی دارد.
مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کاشمر گفت: ما بیشترین آسیب را در در پایه اول ابتدایی داریم؛ چون تجربه هایم این موضوع را به من ثابت کرده است دانش آموزانی در پایه اول هستند که هنوز همه حروف الفبای فارسی را نیاموخته بودند و واقعا برای این کودکان بسیار سخت و مشکل است و باید برنامه ریزی ویژه ای برای این پایه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار