تماس تلفنی رئیس و اعضای شورای معاونان سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معلمان نمونه استانی

در بسته مدرسه انطباقی مناسب سازی ۳۲ مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم و ساخت ۱۴ مدرسه جدید برای این دانش‌آموزان هدف گذاری شده است

تهران (پانا) - در هفته بزرگداشت مقام معلم، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان سازمان ضمن تماس تلفنی با 9 نفر از معلمان نمونه استانی و تبریک هفته بزگداشت مقام معلم از زحمات آنان تقدیر کردند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تماس تلفنی رئیس و اعضای شورای معاونان سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معلمان نمونه استانی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در گفت‌وگوی تلفنی با دو نفر از معلمان نمونه استانی خانم‌ها سیمین یحیوی آذر از استان آذربایجان‌ شرقی و رقیه سادات جمشیدی از استان اردبیل ضمن تبریک هفته معلم و انتخابشان به عنوان معلم نمونه استانی گفت: در این ایام و با وجود تعطیلی مدارس، عشق به معلمی و شوق خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باعث شده است که آموزش تعطیل نباشد.

وی با بیان اینکه این نامگذاری‌ها مناسکی و با هدف تمرکز بر بهبود وضعیت موجود درجامعه صورت می‌گیرد افزود: ‏تسهیل زمینه‌های مشارکت معلمان در تصمیم گیری و تصمیم سازی یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان آموزش وپرورش استثنایی است و ‏به همین دلیل در کنار دو بسته تحولی «مدرسه انطباقی» و «مداخلات بهنگام طلایی»‌ در سال جاری بسته «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن» برای گسترش زمینه‌های مشارکت در ابعاد کمی و کیفی معلمان فرهیخته طراحی و هدف گذاری شده است.

وی افزود: در بسته مدرسه انطباقی نیز مناسب سازی 32 مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم و ساخت 14 مدرسه جدید برای این دانش‌آموزان هدف گذاری شده است.

در این تماس‌ها معلمان نمونه به بیان مشکلاتی که بیشتر دانش‌آموزان استثنایی در آموزش‌های مجازی با آن مواجهه هستند از قبیل نداشتن تلفن همراه، عدم دسترستی به اینترنت در مدارس روستایی، مرزی و مناطق محروم و عدم دسترسی به محتواهای آموزشی مناسب اشاره کردند.

مشکلات مربوط به مدارس تلفیقی، به‌کار گیری نیروی‌های تخصصی در مدارس استثنایی، تقلیل ساعات آموزشی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت در تابستان و مناسب سازی گروه‌های کلاسی در شبکه شاد از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی معلمان نمونه استانی مطرح شد.

هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی، عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری، محرابی مقدم مدیر کل توسعه مدیریت و پشتیبانی و برقی مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل با ۷ نفر از معلمان نمونه استانی به نام‌های محمد علی حبیبیان از یزد، ناهید سعادت ساروخیل از البرز، علی قاسمیان زواره از یزد، زهره سلطانی از چهارمحال و بختیاری، سکینه کمالی از خراسان شمالی، ام‌البنین یحیایی از مازندران و طیبه بهزاد از خراسان رضوی گفت‌وگوی تلفنی داشتند و روز معلم را به آنها تبریک گفتند.

برنامه تماس تلفنی با معلمان در ایام هفته معلم هر روزه از سوی شورای معاونان سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار