مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر آموزش و پرورش؛

استان چهارمحال و بختیاری جزء استان های پیشتاز در بهره گیری ازبرنامه شاد

شهرکرد(پانا) - استان چهارمحال و بختیاری بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارتخانه متبوع، جزء استان های پیشتاز در نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در برنامه شاد است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استان چهارمحال و بختیاری جزء استان های پیشتاز در  بهره گیری ازبرنامه شاد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، فرحناز قائد امینی، در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم و همچنین تشکر از کادر درمانی و حوزه سلامت که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا گفت: گرچه مدارس تعطیلند، ولی آموزش تعطیل نیست و همکاران بنده در سنگر آموزش مجدانه تر و عاشقانه تر از همیشه اجازه توقف روند آموزش را ندادند و این تلاش، مصداق عینی جمله شهید مطهری است که می فرماید: معلمی عشق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دست توانای معلم است که چشم انداز آینده را ترسیم می کند»، خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که، کسانی امروزه به مردم در مبارزه با بیماری کرونا خدمت می کنند که تربیت شده جامعه فرهنگیان این کشورند و به خود می بالیم که نسل هایی را تربیت می کنیم که در آینده پا جای پای این عزیزان خواهند گذاشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه باید از شرایط به وجود آمده به نحو مطلوب برای تدارک منبعی غنی از فیلم های آموزشی، محتواهای چندرسانه ای و طراحی نرم افزارهایی مثل اپلیکیشن شاد استفاده شود گفت: استان چهارمحال و بختیاری بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارتخانه محترم، جز استان های پیشتاز در نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در برنامه شاد است.

در این جلسه، سید هادی حسینی، آموزگار شهرستان سامان به عنوان نماینده معلمان استان با اشاره به بحث آموزش در مناطق محروم و تلاش های معلمان عزیز استان و مشقت ها و رنج های زیاد، توجه و تقدیر ویژه از این زحمات و همچنین تجهیز این مدارس به امید کیفیت بخشی روز افزون به روند آموزش در این مناطق را از مقام عالی وزارت خواستار شد.

حسینی ضمن تاکید بر مشارکت پررنگ تر اولیای دانش آموزان در آموزش مجازی گفت: در زمینه آموزش مجازی مواردی از قبیل مشکلات مناطق محروم در پیوستن به برنامه شاد، مشکلات خانواده ها در تهیه تلفن همراه، لزوم تدوین دستورالعمل های الزام آور و شیوه نامه های جامع پیرامون آموزش مجازی مدارس و ... وجود دارد که امید است این مشکلات هرچه سریعتر مرتفع شوند.

وی با اشاره به شرایط فعلی آموزش و پرورش گفت: شرایط کرونایی می تواند گامی در جهت گسترش دولت الکترونیک ، توجه به توسعه حرفه ای معلمان، توجه به بحث سواد رسانه ای همکاران، جایگاه تبلت های آموزشی(تلفن های همراه به عنوان ابزاری سیار در آموزش )، توسعه مدارس هوشمند، توجه به توسعه پژوهش و پژوهش محوری و همچنین طراحی فضاهای آموزشی مدارس متناسب با شرایط مشابهی که ممکن است در آینده هم پیش بیاید باشد.

وی همچنین مطالبی را در خصوص مسائل جاری آموزش و پرورش خصوصاً آموزش از طریق شبکه شاد و همچنین اهمیت مبحث پژوهش محور بودن آموزش مسائل و مشکلات مناطق محروم به سمع و نظر وزیر محترم آموزش و پرورش رساند.

در این جلسه تعدادی از معلمان منتخب استانی و سه نفر از نمایندگان اولیای دانش آموزان به عنوان نماینده اولیا نیز حضور داشتند و در پایان این جلسه در یک نشست صمیمی نمایندگان اولیا دانش آموزان و همچنین نمایندگان معلمان منتخب استان با مدیر کل آموزش و پرورش به بحث و گفتگو در خصوص مسائل جاری آموزش و پرورش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار