پیام  تبریک وزیر بهداشت و وزیر کار و تعاون به مناسبت روز معلم

تهران (پانا) - سعید نمکی، وزیر بهداشت، و محمد شریعتمداری، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی،هر یک در پیامی جداگانه روز بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفتند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام  تبریک وزیر بهداشت و وزیر کار و تعاون به مناسبت  روز معلم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سعید نمکی در پیامی به مناسبت بزرگداشت روز معلم، بیان کرد: در این وانفسای بلا و ابتلای ویروس منحوس آنچه بیش از گذشته رخ نمایاند، توفیق تبیین، اقناع و تحریض آگاهانه در شکل‌گیری یک بسیج ملی و مشارکت اجتماعی مثال‌زدنی است که رویکرد عالمانه و عاشقانه معلمان سلامت این مرز و بوم رقم زد. متن پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

سالروز شهادت معلم دین و دانش، استاد شهید مطهری و روز معلم را به همه معلمان به ویژه همکارانم، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. اولین معلم آفرینش، پروردگار علیمی که «الذی علم بالقلم علم الانسان مالم یعلم» به آدمی بیش و پیش از هر چیز، دلدادگی و مهربانی آموخت: "چون جود ازل بود مرا انشاء کرد/ بر من ز نخست درس عشق املا کرد/ وآنگاه قراضه ریزه قلب مرا/ مفتاح در خزائن معنا کرد".

در طول مقام آن اول و آخر، انبیا و مرسلین و اولیای الهی، معلم عشق، به عنوان گرم‌ترین عامل پویش و حرکت در خلایق بودند و البته آنچه جوهره مشترک سیره تعلیم و منش هدایت آن معلمان راستین بشریت بوده و هست، جامعه محوری است، چنانکه معلم بلاغت و عدالت، امیرمومنان(ع) فرمود: "أحسن الکلام ما زانه حُسنُ النّظام و فهمه الخاص و العام؛ بهترین سخنان آن است که ساختارش آراسته و برای خواص و عوام قابل فهم باشد."

در این وانفسای بلا و ابتلای ویروس منحوس، آنچه شاید بیش از گذشته رخ نمایاند، توفیق تبیین، اقناع و تحریض آگاهانه در شکل‌گیری یک بسیج ملی و مشارکت اجتماعی مثال‌زدنی است که رویکرد عالمانه و عاشقانه معلمان سلامت این مرز و بوم، رقم زد؛ لذا در این یادمان مقام و اثنای پاسداشت جایگاه معلم، از درگاه حق- عز و جل- تمنا دارم شعله عشق در دل اساتید و معلمان این سرزمین، همچنان پاینده و مستدام بماند.

تبریک روز معلم به همه آموزگاران به ویژه ۷۰۰ هزار ‌معلم بازنشسته که افتخار خدمتگزاریِ آنها را دارم

محمد شریعتمداری، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی، در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: «روز معلم را به همه آموزگاران و پرورش دهندگان فکر و اندیشه فرزندانمان به‌ویژه ۷۰۰ هزار ‌معلم بازنشسته که افتخار خدمتگزاریِ آنها را دارم تبریک می‌گویم.

در دورانی که بیش از هر زمان به اخلاق نیک‌، خلاقیت،مسئولیت پذیری، صداقت و محبت نیاز داریم، امیدمان به معلمان این مرزوبوم است تا این ارزش‌ها را شکوفاکنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار