مدیر پژوهش و تحقیقات مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان تشریح کرد؛

فرآیند انتخاب دانش‌آموزان برای شرکت در المپیاد پژوهشی

تهران (پانا) - مدیر پژوهش و تحقیقات مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به تشریح جزئیات فرآیند انتخاب دانش‌آموزان برای شرکت در المپیاد پژوهشی پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند انتخاب دانش‌آموزان برای شرکت در المپیاد پژوهشی

امین صارمی، مدیر پژوهش و تحقیقات مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و سرپرست جشنواره جوان خوارزمی در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری اولین دوره المپیاد پژوهشی با عنوان (انرژی و محیط زیست) گفت: دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه می‌توانند در این المپیاد شرکت کنند. شرایط ورود به این المپیاد بدین روش است که دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم ‌می‌توانند با وارد کردن شماره دانش‌آموزی یا همان کد ملی به‌عنوان پسوورد در سامانه همگام به آدرس Hamgam. Medu. Ir مراجعه کنند.

وی درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در این المپیاد با توجه به شرایط کنونی کشور گفت: دانش‌آموزان برای ثبت طرح‌های خود در سامانه همگام می‌توانند در حضور اولیا، استاد راهنما یا مربی طرح‌های خود را آماده و در سامانه بارگذاری کنند.

صارمی افزود: پس از بارگذاری طرح، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهند کرد. دانش‌آموز موظف است طرح خود را به اصطلاح پرداخت کند تا پس از بررسی برای تایید نهایی به داوری نهایی کشوری برسد.

مدیر پژوهش و تحقیقات مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اشاره کرد: پس از این موضوع ۳ امکان وجود دارد؛ دانش‌آموز پذیرفته و به داوری حضوری دعوت شود، طرح او رد و یا طرحش اصلاح شود. طرح‌هایی که به صورت الکترونیکی وارد سامانه شدند، داوری نهایی و حضوری می‌شوند تا در نهایت طرح‌های افرادی که پذیرفته شده است، اطلاع‌رسانی شود.

وی با تاکید براینکه دانش‌آموزان برای ثبت طرح خود عجله نکنند بیان کرد: دانش‌آموزانی که طرح‌هایشان در نهایت پذیرفته شده است، می‌توانند در حوزه‌هایی که پذیرفته شدند از از طریق سازمان‌ها مورد حمایت قرار بگیرند.

صارمی در پایان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای دریافت رمز همگام به مدرسه مراجعه و یا می‌توانند آن را تلفنی دریافت کنند، تاکید کرد که مهلت ثبت‌نام در این المپیاد از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه 99 خواهد بود که بعد از مراحل داوری الکترونیکی و حضوری، نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار