علمی: کمک یک میلیارد تومانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با محوریت دارالقرآنها در قالب پویش کمک های مومنانه

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت برای کمک به 7 هزار خانوار آسیب دیده دانش آموزان استان، مبلغ یک میلیارد تومان، به‌صورت بسته های غذایی به ارزش 150هزار تومان و در قالب پویش کمک های مومنانه توسط آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با محوریت دارالقرآنها توزیع می شود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
علمی: کمک یک میلیارد تومانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با محوریت دارالقرآنها در قالب پویش کمک های مومنانه

طاهر علمی در گفت و گو با پانا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و تبریک هفته معلم به تمامی معلمان زحمتکش کشور، گفت: معلمان نقش بی بدیلی در توسعه، پیشرفت و توفیقات کشور داشته اند.

وی ضمن تشکر از تمامی معلم ها ادامه داد: در زمان شیوع کرونا، شاهد ابتکارهای گوناگون در فضای مجازی بوده ایم و معلم ها با ادامه تدریس در فضای مجازی اجازه ندادند که دانش آموزان از میز و نیمکت فاصله بگیرند و از درس عقب بمانند

وی با اشاره به شرایط ویژه کشور افزود: بسیاری از هم وطنان از لحاظ کاری و اقتصادی دچار آسیب اجتماعی شدند و با مشکلات سخت زندگی مواجه هستند. ضمن لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی رزمایش کمک مومنانه، بر آن شدیم تا آمار خانواده های دانش آموزان بی بضاعت را شناسایی و کمکهای داوطلبانه را شروع کنیم.

علمی ضمن اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه انفاق است ادامه داد: همکاران اداری و آموزشی 39 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان به صورت خود جوش، در قالب پویش کمک های مومنانه با محوریت دارالقرآن، برای کمک به خانواده دانش آموزان بی بضاعت داوطلب شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا حدود یک میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است که نزدیک 200 میلیون تومان آن توسط مرکز نیکوکاری تربیت تامین شده است و با این مبلغ برای حدود 7 هزار خانوار آسیب دیده دانش آموزان در سطح استان، یک بسته غذایی مناسب به ارزش 150 هزار تومن تهیه شده است تا به خانواده های نیازمند تحویل شود. این بسته ها از 15 رمضان همزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی ع توسط خود نواحی و مناطق توزیع خواهد شد.

علمی در ادامه گفت: تعدادی از دانش آموزان به دلیل نداشتن ابزار الکترونیکی مثل گوشی یا تلویزیون از آموزش مجازی باز مانده بودند که برای حدود 150 نفر از خانواده ها گوشی و برای عده ای تلویزیون تهیه شده است که بتوانند از آموزش های مجازی و برنامه های آموزشی صدا و سیما استفاده کنند.

وی افزود: شناسایی خیلی از دانش آموزان نیازمند توسط مدیر مدرسه، و کمیته ای که تشکیل یافته انجام گرفته و قطعا با توجه به سوابق زندگی دانش آموز و نوع معیشت آنان شناسایی صورت میگیرد
وی در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی مشاغل در دوران شیوع کرونا گفت: فقر عده ای از خانواده ها بعد از شیوع کرونا مشخص شده است و در کل 7 هزار خانواده ی کم بضاعت و بی بضاعت شناسایی شده است.

علمی تاکید کرد: قطعا کمک ها ادامه خواهد داشت و خانواده هایی که دانش آموز دارند و آسیب دیده اند، مورد حمایت مرکز نیکوکاری تربیت و دارالقرآن ها قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار